Pilot projekt CRISS financira se iz europskog programa za istraživanje i inovacije OBZOR 2020 te ima za svrhu testirati platformu koja će omogućiti stjecanje i vrednovanje digitalnih kompetencija učenika u osnovnim i srednjim školama diljem Europe.
Ljetna škola u Italiji jedna je od brojnih projektnih aktivnosti kojom se želi pružiti podrška učiteljima kroz upoznavanje s ključnim aspektima projekta kao što su scenariji poučavanja, CRISS platforma i digitalni alati dostupni na platformi. Tijekom ljetne škole sudionicima su predstavljene smjernice kako provoditi nastavu s ciljem da učenici stječu digitalne kompetencije koje se zatim vrednuju i certificiraju, a sve uz pomoć CRISS platforme. Radionice i predavanja trajali su četiri dana u sklopu kojih su vodeći partneri projekta poput Fondazione Hallgarten-Franchetti Centro Studi Villa Montesca, EXUS Software LTD, Fundació per a la Universitat Oberta de Catalunya, MyDocumenta, Education4sight GmbH i Diginext SARL y Sandetel predstavili sve segmente pilot projekta.
Na CRISS-ovoj ljetnoj školi po prvi je puta predstavljena nova i suvremena CRISS platforma koju će nastavnici i učenici koristiti u sklopu nastave za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija tijekom školske godine 2018./2019. Platforma nudi mogućnost integracije u bilo koje nastavno područje, odnosno, bilo koji predmet može se poučavati kroz ovu suvremeno osmišljenu platformu. Korištenjem platforme učenici istovremeno uče obvezno nastavno gradivo te usavršavaju i stječu digitalne kompetencije koje će im koristiti u daljnjem obrazovnom i poslovnom okruženju.
Zastupljenost tema na ljetnoj školi
U sklopu ljetne škole predstavljene su četiri osnovna tematska bloka kroz koja su se nastavnici i partneri mogli educirati o projektu. Četiri tematska bloka odnosila su se na (1) metodološke aspekte i platformu, (2) tehnološku funkcionalnost platforme, (3) scenarije podučavanja te (3) metodologiju i strukturu on-site i online pilot projekta.
Metodološki aspekti projekta i CRISS-ova platforma
Prvog dana ljetne škole sudionici su se upoznali s cjelokupnim projektom CRISS gdje su dobili uvid u razvojni proces projekta od samog početka sve do danas. Sudionicima je objašnjen koncept projekta te na koji će način funkcionirati njegova provedba. Dio predavanja bio je posvećen postupku stjecanja digitalnih kompetencija učenika i nastavnika te su svi imali priliku isprobati novu verziju platforme CRISS kroz koju će provoditi scenarije poučavanja tijekom cijelog CRISS projekta zajedno sa svojim učenicima.
Tehnološka funkcionalnost CRISS-ove platforme
Drugi dan ljetne škole bio je posvećen detaljnijem upoznavanju i testiranju CRISS-ove platforme kroz organizirane radionice gdje su se sudionici upoznali s dostupnim alatima koje će koristiti tijekom projekta. Drugi je dio dana bio usmjeren na upoznavanje i rad s alatom Magellan. Riječ je o aplikaciji koja korisniku omogućuje stvaranje različitih oblika edukativnih sadržaja, a temelji se na uporabi proširene stvarnosti. Aplikacija korisniku na zanimljiv i jednostavan način pruža mogućnost izgradnje vlastite igrice ili kreiranje virtualnog obilaska turističkog središta, muzeja, škole, grada i sl.
Scenariji poučavanja
Trećeg dana, fokus predavanja i radionica bio je usmjeren isključivo na predstavljanje i rad sa scenarijima poučavanja temeljem kojih će nastavnici provoditi nastavu. Predstavljen je set od deset scenarija putem kojih će se provesti vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija. Oni učenici koji prođu sa svojim nastavnicima svih 10 scenarija te ostvare uspješnost u iznosu od najmanje 70% steći će uvjete za certificiranje digitalnih kompetencija. Partneri i nastavnici također su imali priliku upoznati se sa smjernicama za stvaranje i adaptaciju scenarija poučavanja prema lokalnom kurikulumu kako bi postojeće scenarije što jednostavnije i lakše integrirali te uklopili u postojeće nastavno gradivo.
Metodologija i struktura pilot projekta
Zadnji dan ljetne škole bio je posvećen prezentacijama vezanim za strukturu i metodologiju pilot projekta, MOOC tečajevima, etičkim pitanjima i zaštiti podataka te materijalima i resursima za potporu nastavnicama, facilitatorima i trenerima za provedbu cjelokupnog projekta. Drugi dio dana bio je usmjeren na razgovor o procesu prikupljanja, obrade i evaluacije podataka tijekom i nakon završetka pilot projekta te o sustavu online podrške za sve uključene nastavnike, trenere, učitelje, facilitatore i učenike kako bi tijekom projekta mogli dobiti odgovore na sva pitanja ili razriješiti nedoumice koje se mogu pojaviti.
Više o projektu možete saznati na službenim stranicama CRISS projekta.