Učenici su na satu analizirali održivi razvoj kao jedan od ciljeva gospodarstva Europske unije. Ukazali su i na Covid-19 kao ekonomski, društveni i zdravstveni izazov održivog razvoja. U diskusiji su ukazali na značaj zaštite okoliša i na osobnu odgovornost u provedbi epidemioloških mjera i očuvanju zdravlja kao dijela održivog razvoja. Učenici su se zatim podijelili u dvije skupine, imali su zadatak prikazati mjere za zaštitu okoliša u sklopu aktivnog građanstva na lokalnoj razini i izabrati prezentatora. Druga skupina može nakon izlaganja prezentatora postavljati pitanja i dati svoje prijedloge. Mjere aktivnog građanstva koje su učenici obje skupine, nakon analize i diskusije izdvojili:
- volontiranje u čišćenju okoliša i pomoć osobama treće životne dobi
- sudjelovanje u akciji Posadi stablo ne budi panj
- posjet Veterinarskoj stanici
- sudjelovanje u zaštiti i promicanju prava životinja, ukazali su i na potrebu poučavanja vlasnika životinja u cilju zaštite okoliša
- Dani otvorenih vrata u školi gdje bi učenici navedenog zanimanja pružali usluge uz donaciju za stradalnike u potresu,
- lokalnim organima vlasti ukazali bi na potrebu osvješćivanja naših sugrađana o održivom razvoju
- predložili bi i konkretne mjere poučavanja i volontiranja
- oglašavali bi se letcima i društvenim mrežama.
Učenici su ostvarili ishode: definirali ciljeve aktivnog građanstva, ukazali na značaj održivog razvoja, analizirali mjere održivog razvoja, predložili primjere vlastitog djelovanja na očuvanju okoliša i aktivnog građanstva. Međupredmetne teme: odr. C. 4. 1. Prosuđuje značaj održivog razvoja za opću dobrobit, goo C. 5. 3. Promiče kvalitetu života u zajednici, uku D.4/5.2.2. Suradnja s drugima, B. 5. 1. Odabire ponašanje sukladno pravilima i normama zajednice.