prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

OLLIE: Alat za izradu individualnog i obiteljskog plana korištenja medija

OLLIE je prva mrežna stranica na hrvatskom jeziku za izradu individualnog i obiteljskog plana korištenja medija i digitalnih uređaja. Naziv joj je izveden iz riječi ObiteLjski i individuLani plan korIštenja mEdija, a zaštitni znak je psić Ollie koji stoji na mobitelu i predstavlja čuvara i zaštitnika djece od loših utjecaja digitalnog svijeta.

Izradu ove stranice financijski je podržala Agencija za elektroničke medije, putem Javnog poziva za sufinanciranje projekata medijske pismenosti u 2023., a osmislio ju je istraživački tim projekta “D.E.C.I.D.E. – Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece” koji financiraju Hrvatska zaklada za znanost i Hrvatsko katoličko sveučilište: izv. prof. dr. sc. Marina Merkaš s Hrvatskog katoličkog sveučilišta, doc. dr.sc. Vanesa Varga, doc. dr. sc. Marina Kotrla Topić, dr. sc. Katarina Perić PavišićAna Žulec, mag. psych. i Matea Bodrožić Selak, mag. psych.

Glavni cilj mrežne stranice OLLIE je edukacija i informiranje djece i roditelja o zdravim navikama korištenja medija i digitalnih uređaja. Na njoj svatko može besplatno izraditi vlastiti individualni ili obiteljski medijski plan, uz brojne savjete, smjernice i objašnjenja. Sve to, osim obiteljima, može biti korisno i učiteljima i nastavnicima u osnovnim školama za poučavanje djece o medijskoj pismenosti.

Izrada individualnog medijskog plana vrlo je jednostavna: dijete popunjava upitnik s deset jednostavnih pitanja na koja odgovara s “da” ili “ne”, nakon čega mu se prikazuje njegov individualni medijski plan, koji se može ispisati i postaviti na vidljivo mjesto u domu. Djeca starija od 10 godina mogu ovaj upitnik popunjavati samostalno, dok se za djecu mlađu od 10 godina preporučuje da ga popune uz pomoć roditelja ili učitelja.

Obiteljski medijski plan pak istovremeno izrađuje više članova obitelji, koji zajedno biraju teme kojima se u ovom trenutku žele baviti te pravila i smjernice koje će slijediti kao obitelj. Istaknute teme su oaze bez medija, ravnoteža stvarnog i virtualnog, kvaliteta medija, razgovor i zajedničko korištenje medija te odgovornost, privatnost i sigurnost.

Istraživački tim D.E.C.I.D.E. poručuje da će stranicu osvježavati novim sadržajima i savjetima, a sa svojim prijedlozima, ili pak pitanjima u vezi izrade plana, možete im se javiti na e-mail: decide@unicath.hr.

Posjetite stranicu OLLIE i izradite svoj plan korištenja medija

 

Tekst je u potpunosti prenesen s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.