prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Opasnosti multiplayer igara i rizično ponašanje

Multimedijske računalne igre danas predstavljaju jedan od najčešćih oblika digitalne zabave, a posebno su popularne one s više igrača (multiplayer games), koji igraju zajedno ili u timovima na mreži te pritom komuniciraju.

Takve igre zahtjevnoga multimedijskog oblika (koji se odnosi na integriranje videa, animacije, zvuka, teksta, pokretne i/ili nepokretne slike i interakcije) mogu imati pozitivne učinke na igrače zato što zahtijevaju brzu reakciju i traženje rješenja, pa znanstvenici tvrde da zahvaljujući njima djeca mogu razvijati svoje psihomotorne, mentalne i perceptivne sposobnosti, a igre mogu pozitivno utjecati i na razvoj strateškog razmišljanja, zaključivanja i kreativnosti (DKMK, 2016).

Kod videoigara s više igrača pozitivno je što igranje s ljudima iz raznih dijelova svijeta nekada dovede i do prijateljstva ili igrači otkriju neki novi interes ili im poraste osjećaj da doista pripadaju nekom društvu ili timu. S druge strane, velik broj znanstvenika upozorava na negativne strane videoigara, kao što su agresivnost, nasilje i ubijanje kao cilj, društvena izolacija te problematično korištenje i stvaranje ovisnosti o videoigrama, ali i učestalo maltretiranje i zlostavljanje igrača.

Mnogi roditelji danas se u ovom kontekstu osjećaju nekompetentni, pa i sami kažu da djeca o videoigrama znaju puno više od njih. No to roditelje ne ispričava od njihove odgovornosti, jer bi oni morali usmjeravati djecu, upoznati se s time kakve videoigre dijete igra i s kime, voditi računa o primjerenoj dobi za pojedine igre te ograničiti vrijeme igranja. To se opet može postići samo razgovorom, pri čemu je nužno odmah istaknuti jednu “odgojnu premisu”, a ta je: zabranama se ne postiže (gotovo) ništa i zabrane igranja nisu rješenje.

RADNI ZADATAK

Radionica je primjerena za djecu od 8 do 18 godina

U razgovoru s djecom:

  1. Objasnite im da vaše praćenje njihova igranja mrežnih videoigara ne vodi do zabrane igranja.
  2. Objasnite im da bi bilo dobro da poneke igre odigrate zajedno kako biste zajedno procijenili igraju li igre primjerene njihovoj dobi.
  3. Ako je potrebno ograničiti vrijeme igranja, objasnite djetetu zašto ste to učinili te si zajedno s njime zadajte pravila. Neka od pravila mogu biti da djeca ne igraju igre ujutro i kasno navečer, ni dulje od sat vremena dnevno. Pojasnite da svako dijete mora imati dovoljno vremena za učenje i slobodno vrijeme koje neće provoditi isključivo u igranju mrežnih videoigara.
  4. Kod multiplayer igara objasnite i vodite računa i o tome da dijete može postati žrtva maltretiranja ili uhođenja jer je dalo puno podataka o sebi nepoznatim suigračima koji ne moraju biti dobronamjerni. Razgovarajte s djecom o problemu mrežnog nasilja i pitajte ih jesu li mu izloženi te ih potaknite da takve odnose prekinu.

 

Tekst je u potpunosti prenesen s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.