prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Osnovna škola Molve u Erasmus+ projektu “R.I.V.E.R.S.”

Nastavljajući dobru praksu provođenja međunarodnih projekata, Osnovna škola Molve dobila je odobrenje za novi Erasmus+ projekt. Zemlje partneri su: Litva, Slovačka, Portugal, Grčka, Hrvatska i Bugarska kao zemlja koordinator. Planirano je da projekt traje dvije godine, počevši od 01. rujna 2020. godine.

 

Naziv projekta “R.I.V.E.R.S.” zapravo je akronim engleskih riječi punog naziva Rivers Introduce Valuable Environmental Reaction and Sustainability – u prijevodu: Rijeke nas upoznaju s važnom ekološkom reakcijom i održivošću. Glavne teme projekta su :

  • očuvanje i briga za okoliš:
  • povezivanje rijeka – gradova sudionika projekta
  • inovativne metode za rješavanje problema vezanih uz onečišćenje
  • učenje temeljeno na istraživanju i igri
  • razmjena iskustava među učiteljima i učenicima
  • suradnja u eTwinning projektima s učenicima iz navedenih zemalja partnera
  • putovanje i domaćinstvo učenicima i učiteljima.

U organizaciju i provedbu projektnih aktivnosti uključeni su učenici viših razreda Osnovne škole Molve, ravnatelj, učitelji i stručni suradnici, koordinatorica učiteljica Marija Halaček i učiteljica Mirjana Kelemin.

Projekt je planiran prema dvije osi: za učenike i za učitelje. Učenici će se brigom za okoliš i održivošću baviti u tromjesečnim mini-projektima i na svakoj mobilnosti, primjerice: u Bugarskoj će se baviti temom okoliša doma, škole i zajednice, u Litvi upravljanjem prirodnim resursima i njihovim intenzivnim iskorištavanjem, u Grčkoj energijom i “ekološkim otiskom” koji ostavljamo oko sebe, u Portugalu konceptima zaštite prirodnih ekosustava, u Slovačkoj o okolišu kao izvoru inspiracije i dijaloga i na zadnjoj planiranoj mobilnosti u Hrvatskoj – ljudskim utjecajem na okoliš, komunikacijom, degradacijom i očuvanjem okoliša, razgradnjom i održivošću.

Uz navedeno, kao okosnica plana stručnoga usavršavanja za učitelje, ističu se dvije teme:

  • analiza uspjeha učenika svih zemalja partnera na  PISA testovima i rasprava o mogućnostima poboljšanja rezultata
  • poučavanje o implementiranju inovativne Designathon metode (porijeklom iz Nizozemske) u nastavu. Ona se temelji na korištenju IKT alatima i dječjoj kreativnosti pri rješavanju važnih (posebice ekoloških) izazova i problema.

Suradnja učenika i učitelja odvijat će se na eTwinning platformi, osobito u početku projekta, kada su radi pandemije onemogućene mobilnosti. Škole su već započele s likovnim radionicama radi osmišljavanja i izrade logo znaka za projekt i snimanjem videozapisa u kojima predstavljaju svoje škole, rijeku i mjesto iz kojeg dolaze.

Za svaku je mobilnost predviđena i aktivnost susreta na rijeci koja je zaštitni znak mjesta zemlje partnera, s ciljem globalnog povezivanja, tzv. Twinning our rivers. Zato se za domaćinstvo u Hrvatskoj planiraju različite aktivnosti u kojima će gosti iz pet europskih zemalja dobro upoznati rijeku Dravu i njezina bogatstva. Učenici su visokomotivirani i vesele se novim iskustvima, a posebno smo ponosni što imamo i starije učenike koji su već putovali i imaju međunarodna iskustva. Svojim primjerom pokazuju važnost provođenja Erasmus+ projekata koji osnažuju poznavanje jezika, kulture i običaja naroda, omogućuju usporedbu i razlikovanje obrazovnih sustava i pomažu izgraditi trajne osobne vrijednosti građanina Europe.