Naziv projekta “R.I.V.E.R.S.” zapravo je akronim engleskih riječi punog naziva Rivers Introduce Valuable Environmental Reaction and Sustainability – u prijevodu: Rijeke nas upoznaju s važnom ekološkom reakcijom i održivošću. Glavne teme projekta su :
- očuvanje i briga za okoliš:
- povezivanje rijeka – gradova sudionika projekta
- inovativne metode za rješavanje problema vezanih uz onečišćenje
- učenje temeljeno na istraživanju i igri
- razmjena iskustava među učiteljima i učenicima
- suradnja u eTwinning projektima s učenicima iz navedenih zemalja partnera
- putovanje i domaćinstvo učenicima i učiteljima.
U organizaciju i provedbu projektnih aktivnosti uključeni su učenici viših razreda Osnovne škole Molve, ravnatelj, učitelji i stručni suradnici, koordinatorica učiteljica Marija Halaček i učiteljica Mirjana Kelemin.
Projekt je planiran prema dvije osi: za učenike i za učitelje. Učenici će se brigom za okoliš i održivošću baviti u tromjesečnim mini-projektima i na svakoj mobilnosti, primjerice: u Bugarskoj će se baviti temom okoliša doma, škole i zajednice, u Litvi upravljanjem prirodnim resursima i njihovim intenzivnim iskorištavanjem, u Grčkoj energijom i “ekološkim otiskom” koji ostavljamo oko sebe, u Portugalu konceptima zaštite prirodnih ekosustava, u Slovačkoj o okolišu kao izvoru inspiracije i dijaloga i na zadnjoj planiranoj mobilnosti u Hrvatskoj – ljudskim utjecajem na okoliš, komunikacijom, degradacijom i očuvanjem okoliša, razgradnjom i održivošću.
Uz navedeno, kao okosnica plana stručnoga usavršavanja za učitelje, ističu se dvije teme:
- analiza uspjeha učenika svih zemalja partnera na PISA testovima i rasprava o mogućnostima poboljšanja rezultata
- poučavanje o implementiranju inovativne Designathon metode (porijeklom iz Nizozemske) u nastavu. Ona se temelji na korištenju IKT alatima i dječjoj kreativnosti pri rješavanju važnih (posebice ekoloških) izazova i problema.
Suradnja učenika i učitelja odvijat će se na eTwinning platformi, osobito u početku projekta, kada su radi pandemije onemogućene mobilnosti. Škole su već započele s likovnim radionicama radi osmišljavanja i izrade logo znaka za projekt i snimanjem videozapisa u kojima predstavljaju svoje škole, rijeku i mjesto iz kojeg dolaze.
Za svaku je mobilnost predviđena i aktivnost susreta na rijeci koja je zaštitni znak mjesta zemlje partnera, s ciljem globalnog povezivanja, tzv. Twinning our rivers. Zato se za domaćinstvo u Hrvatskoj planiraju različite aktivnosti u kojima će gosti iz pet europskih zemalja dobro upoznati rijeku Dravu i njezina bogatstva. Učenici su visokomotivirani i vesele se novim iskustvima, a posebno smo ponosni što imamo i starije učenike koji su već putovali i imaju međunarodna iskustva. Svojim primjerom pokazuju važnost provođenja Erasmus+ projekata koji osnažuju poznavanje jezika, kulture i običaja naroda, omogućuju usporedbu i razlikovanje obrazovnih sustava i pomažu izgraditi trajne osobne vrijednosti građanina Europe.