Škole koje su sudjelovale u ovoj sezoni projekta „Škola budućnosti“ birale su jedan od tri programa u koji su se mogle uključiti: Robotika i automatizirani sustavi, Pametni vrtovi te Umjetna inteligencija. Ovom mogućnošću odabira programa, učenici su imali veću slobodu izbora u svojim obrazovnim putevima i mogućnost sudjelovanja u programu i aktivnostima koji su usklađeni s njihovim interesima. Sudjelovanje u ovom izazovnom projektu potiče povezivanje različitih područja znanja gdje učenici mogu istraživati kompleksne probleme koji zahtijevaju kombinaciju znanja iz različitih disciplina, što ih priprema za stvarne izazove i situacije u svijetu rada i njihove budućnosti.
Učenici škole, ove su školske godine u projektu Škola budućnosti odabrali program Robotika i automatizirani sustavi. Nakon uspješnog sastavljanja i kalibracije heksapoda, robota sa šest nogu koji se može kretati u različitim smjerovima, učenici su započeli s razvojem mobilnih aplikacija koje upravljaju kretanjem heksapoda. Koristili su MIT App Inventor, besplatan alat za vizualno programiranje mobilnih aplikacija. Nakon testiranja njihovih pokreta (kretanje heksapoda), ponosno su prošetali školskim hodnicima s heksapodima. Učili su o procesu i elementima dizajna te razvijali vještine osnovnog 3D modeliranja, primjenjujući ih na heksapod robotu redizajnirajući njegovo tijelo. Učili su o programiranju mikroupravljača te su usvojene nove vještine kodiranja primijenili i pripremili svoj heksapod za završno plesno natjecanje.
Učenici Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš, u projektu „Škola Budućnosti“ odabrali su program Umjetna inteligencija gdje su izrađivali izrađivali chatbote čija je namjena pomaganje lokalnoj zajednici, udrugama ili vlastitoj školi. Tako su učenici drugog razreda smjer ekonomisti izradili chatbot na temu: hrana za socijalno ugrožene građane u Šibensko-kninskoj županiji, a učenici trećeg razreda smjer ekonomisti razvili su chatbot na temu pružanje usluga terapijskih vježbi za djecu s poteškoćama u Šibensko-kninskoj županiji. Veliku su pomoć imali od djelatnika STEMI-ja koji su im uvijek na vrijeme odgovarali na sva tehnička pitanja.
Vrijednost sudjelovanja u ovom projektu je promicanje personaliziranog učenje, tj. prilagođavanje nastave i sadržaja individualnim potrebama i interesima učenika. Kroz upotrebu tehnologije i različitih pristupa poučavanju, učenici imaju više autonomije i mogućnosti da prate vlastiti tempo učenja što rezultira većom motivacijom i boljim rezultatima učenja. Potiče se i integracija različitih predmeta, povezivanje znanja iz različitih područja i razvoj šireg razumijevanja. Naglasak je na razvoju ključnih vještina potrebnih za uspjeh u 21. stoljeću. To uključuje vještine kritičkog razmišljanja, kreativnosti, komunikacije, suradnje, tehnološke pismenosti, rješavanja problema i samostalnog učenja.
Ovaj projekt je izvrstan primjer kako se tehnologije mogu približiti mladim ljudima. Kroz neformalan pristup mladi, na zabavan način, dolaze u kontakt s relativno složenim modelima suvremenih digitalnih tehnologija, umjetne inteligencije i robotike.
Projekt Škola budućnosti i ove godine je završio velikom, nezaboravnom STEM zabavom u Infobipovom kampusu u kojoj su svi uživali (video 1, video 2). Na Danu Inovacija prezentiralo se novo ime projekta – STEMwave. Iako će ovaj projekt nositi novi naziv, zadržati će iste vrijednosti i ciljeve – uključiti mlade u svijet najnovije tehnologije i učiniti ih spremnijima za sutrašnje tržište rada.