Svrha projekta razvoj je i implementacija digitalne platforme za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika u osnovnim i srednjim školama. Tijekom cijele školske godine (2018/2019) provodi se testiranje CRISS platforme kroz masovni pilot s više od 490 škola, uključujući 25 400 učenika i 2290 nastavnika u nekoliko europskih zemalja. U Hrvatskoj sudjeluje 21 škola s preko 1000 učenika i oko 100 nastavnika u onsite pilotu, dok su se online pilotu pridružile 42 škole.
Podsjećamo, nastavnici koji provedu i vrednuju određen broj zadataka stječu uvjete za potvrdu o sudjelovanju u međunarodnom projektu, a učenici sudjelovanjem u aktivnostima projekta stječu potvrdu za svoje digitalne kompetencije. Svi zainteresirani nastavnici mogu registrirati svoju školu na mrežnoj stranici https://www.crissh2020.eu/get-started/.
Nove značajke platforme CRISS
Postojeći, ali i novi korisnici, sada mogu koristiti nove značajke platforme CRISS – brzi vodič za certifikaciju, CRISS-ovu društvenu mrežu za svaku školu, novi scenarij za program Magellan koji učenicima omogućuje stvaranje vlastitog virtualnog muzeja za bilo koji predmet te nova napredna izvješća za certifikaciju i poboljšanje praćenja učenika. Slijedi opis novih značajki projekta CRISS te mogućnosti koje one pružaju nastavnicima i učenicima.
1. Brzi put do stjecanja potvrdi
Želite li da vaši učenici dobiju potvrdu o svojim digitalnim kompetencijama te i sami steknete potvrdu o sudjelovanju u međunarodnom projektu? Konzorcij tvrtke CRISS izradio je vodič za brzo stjecanje potvrdi. S ciljem osiguravanja učeničke potvrde o razvijanju jedne od desetak podkompetencija uključenih u CRISS-ov okvir, nastavnici mogu odabrati pojedine zadatke iz pojedinačnih scenarija.
Drugim riječima, aktivnosti na kojima se treba raditi kako bi se postigla određena podkompetencija navedene su u tablici koja daje jasan pregled svih podkompetencija i povezanih scenarija i zadataka. Vodič za brzi put do stjecanja potvrdi ilustrativan je i intuitivan te se može koristiti u različitim kontekstima (osnovno i srednje obrazovanje).
Primjerice, ako nastavnici žele da njihovi učenici dobiju potvrdu za podkompetenciju 3.1. (Planiranje, pretraživanje i kritički odabir podataka, informacija i digitalnog sadržaja), potrebno je uključiti sedam zadataka iz četiri različita scenarija u svoje planiranje. Nakon što je svih sedam zadataka predano i ocijenjeno od strane nastavnika, učenik može dobiti potvrdu.
Pretraživanje i upravljanje digitalnim sadržajem
Podkompetencija 3.1 Planiranje, pretraživanje i kritičko selektiranje podataka, informacija i digitalnog sadržaja
Oliver Twist |
Kako promovirati svoju regiju? |
Moj Internet |
Kako postati odgovoran digitalni građanin? |
Zadatak 3.4 Jigsaw zadatak o Oliveru Twistu i Kahoot |
Zadatak 3.1 Analiza trenutne piramide stanovništva vaše regije |
Zadatak 3.1 Multimedijski internetski rječnik |
Zadatak 1.1 Digitalni trag |
Zadatak 4.1 Učenje o industrijskoj revoluciji |
Zadatak 5.1 Tablični prikaz običaja, kulture i proslava |
||
Zadatak 6.1 Stvaranje svoje rute |
Tablica koje prikazuju sve puteve do certifikacije na različitim jezicima je dostupna ovdje.
2. Iznova smo pokrenuli CRISS-ovu društvenu mrežu
Učitelji i učenici iz iste škole mogu međusobno kontaktirati putem CRISS-ove društvene mreže budući da je ovaj alat ponovno dostupan iz izbornika e-portfelja na platformi. CRISS-ova društvena mreža može se koristiti u nekoliko scenarija koji se već nalaze na platformi te u novom Magellanovom scenariju (Naš virtualni muzej). Osim engleskog, CRISS društvena mreža sada je dostupna i na katalonskom, hrvatskom, grčkom, talijanskom i španjolskom jeziku.
3. Scenarij za Magellan: Naš virtualni muzej
Magellan je ICT program u ponudi CRISS projekta koji učenicima nudi kreiranje digitalnih sadržaja te nova interaktivna i inovativna iskustva. Osim toga, ovaj program nudi različite razine pristupa, ovisno o dobi i vještinama učenika, pa je stoga jednako prikladan za učenike osnovnih škola i učenike na kraju srednje škole.
Od 17. travnja možete pronaći potpuno novi scenarij prilagođen za korištenje Magellana, koji omogućuje vašim učenicima stvaranje vlastitog virtualnog muzeja. Uz pomoć ovog scenarija učenici i nastavnici mogu slobodno izabrati temu svog muzeja koja se može uključiti u bilo koji školski predmet.
Uz pomoć Magellana možete na različite načine kreirati 2D i 3D virtualne ture, prostore i interaktivne prezentacije bez naprednog znanja programiranja. Magellan se temelji na upotrebi programskih blokova, tako da korisnici mogu lako kreirati interaktivno iskustvo koje će se razviti u ovom scenariju. Napredni korisnici mogu koristiti programski jezik koji je ugrađen u program i korisnicima pruža složenije opcije.
U scenariju Naš virtualni muzej nastavnici i učenici imat će priliku naučiti kako koristiti program Magellan i njegove funkcionalnosti izravno u svojim učionicama. Dodana vrijednost ovog scenarija njegova je funkcionalna multimodalnost, što čini scenarij dovoljnim da učenici postignu podkompetenciju 4.2. Razvijanje kreativnosti pomoću digitalnih tehnologija.
Ovaj je program dostupan na engleskom jeziku i ugrađen je u CRISS platformu te dostupan svim korisnicima unutar knjižnice scenarija.
Korisničke upute nalaze se na kanalu YouTube.
Magellan možete preuzeti sa stranice ICT alata i pristupiti video uputama za korisnike koji će vam pomoći otkriti njegove značajke.
Aplikaciju Magellan preuzmite ovdje.
4. Dobivanje potvrdi i izvještaja kroz CRISS-ovu platformu
CRISS-ova stranica za analizu napretka prikazuje detalje vezane uz dosadašnja postignuća učenika. Prikazuje popis značaka (dovršene podkomentencije) i glavne oznake (ispunjena područja) u vertikalnom popisu na desnoj strani.
Stranica je nedavno ažurirana s novim gumbom pod nazivom “Izvješće o napretku” koji stvara PDF koji se može preuzeti i koji prikazuje sve podkompetencije i kriterije izvedbe postignute do sada. Izvješće također sažima okvir CRISS-a koji prikazuje puni popis područja, podkompetencija i kriterije izvedbe. Učenici mogu zatražiti izvješće u bilo koje vrijeme i onoliko puta koliko žele. Uvijek će se ažurirati s njihovim najnovijim dostignućima.
Osim toga, CRISS je također radio na finalizaciji dvije vrste potvdi, prva je djelomična potvrda koja se može preuzeti ako je jedna ili više podkompetencija uspješno postignuta. Druga je potvrda o završenom programu koja se može zatražiti samo ako je učenik završio sva područja digitalne kompetencije.
Ove potvrde može tiskati učenik, međutim, mora ih ovjeriti škola koju učenik pohađa.
O projektu
CRISS projekt je počeo 1. siječnja 2017. godine, a trajat će do 31. prosinca 2019. godine. Ukupna vrijednost projekta je oko 6 milijuna eura, od čega će Europska komisija financirati najviše 4,87 milijuna eura. Koordinator CRISS projekta je britanska kompanija EXUS Software LTD, a u projektu sudjeluje ukupno četrnaest partnera, među kojima su javne ustanove, neprofitne ustanove, sveučilišta, mala i srednja, kao i velika poduzeća.
Aktivnosti projekta trenutno se mogu se pratiti putem Twittera i službene mrežne stranice CRISS projekta na kojoj su dostupne sve informacije. CARNET će pravovremeno obavještavati o projektu sve korisnike i druge zainteresirane, a CARNET-ov CRISS tim moguće je kontaktirati putem e-mail adrese CRISS@carnet.hr.