U ovom radu biti će prikazane teorijske činjenice o postupku, metodama i tehnikama razvoja čitalačkih vještina kao i praktični primjeri kojima su učiteljice poticale razvoj vještine čitanja kod svojih učenika kroz projekt „Čitanjem putujem u svijet mašte“ iz Osnovne škole don Lovre Katića iz Solina.
Čitalačka pismenost u srcu Andaluzije
Učenici trećih razreda Poštanske i telekomunikacijske škole u Zagrebu sudjelovali su u mobilnosti Erasmus+ projekta pod akreditacijom na temu čitalačke pismenosti.
Milenijsko natjecanje za učenike
Oko 500 natjecatelja iz šest zemalja okupilo se na 5. Milenijskom natjecanju iz kreativne industrije, koje se od 5. do 7. prosinca održava na osječkom Ekonomskom fakultetu (EFOS).
Aktivnosti za poticanje čitalačkih vještina
U Osnovnoj školi „August Šenoa“ iz Osijeka, knjižničarka Anica Bokor provodi niz aktivnosti i projekata posvećenih čitanju, a učiteljica Mirna Lišnić se već u prvom razredu susrela s djecom koja znaju i vole čitati, ali i s učenicima koji imaju slabije razvijen rječnik, poteškoće u glasovnoj analizi i sintezi, a samim time i poteškoće u usvajanju vještine čitanja i razumijevanja pročitanog.
Biti pismen nije lako
Učenici 3. razreda Osnovne škole don Lovre Katića u mjesecu rujnu obilježili su Međunarodni dan pismenosti. Ovaj važan datum obilježen je u suradnji sa školskom knjižničarkom koja je djecu uvela u razumijevanje pojma pismenosti te razvila u njima spoznaju potrebe kontinuiranog učenja i spremnosti za svakodnevno opismenjavanje svakog pojedinca.
Posjet knjižnici kao motivacija za čitanje
Učenici drugog razreda Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli obilježili su Dan hrvatskih knjižnica na način da su posjetili gradsku knjižnicu u kojoj su ih knjižničarke pričom motivirale na čitanje.
Objavljen poziv “Čitanjem do uključivog društva”
Ministarstvo kulture i medija objavilo je otvoreni privremeni poziv na dostavu projektnih prijedloga pod nazivom “Čitanjem do uključivog društva”. Provedbom poziva doprinijet će se ostvarenju ciljeva Nacionalne strategije poticanja čitanja koju je Vlada Republike Hrvatske usvojila 2017. godine za razdoblje do 2022. godine.