Mnogo ljudi čitanje smatra jednostavnom, pasivnom aktivnošću koja uključuje linearno čitanje riječi i postepeno usvajanje njihovog značenja. Baš suprotno, čitanje je vrlo složen proces koji od čitatelja zahtijeva visoki stupanj aktivnog sudjelovanja te uključuje mnoge kompleksne vještine. Uz pisanje i računanje predstavlja osnovu procesa školskog učenja.
čitanje
Školska knjižnica – Informacijska pismenost i poticanje čitanja
Suvremena je školska knjižnica informacijsko, medijsko i komunikacijsko središte kvalitetne škole koja radi po Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu.
Učenje čitanja
Metoda učenja čitanja pod nazivom sintetička fonetika postigla je izniman uspjeh u Škotskoj. Učenje čitanja malobrojnima je lako, kod većine zahtjeva velik trud, a dio djece ima iznimne poteškoće pri usvajanju te vještine. Učenje čitanja u prosjeku je teže za djecu iz siromašnih obitelji kao i za dječake.