prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com
čitanje
Početno čitanje, pisanje i tehnologija

Početno čitanje, pisanje i tehnologija

Uspješno služenje jezikom podrazumijeva suvereno ovladavanje svim jezičnim djelatnostima: slušanjem, govorenjem, čitanjem i pisanjem. Dok se slušanjem i govorenjem ovladava spontano, čitanje i pisanje su djelatnosti koje se trebaju posebno uvježbavati.

Mjesec hrvatske knjige – čitajmo glasno i interpretativno

Mjesec hrvatske knjige – čitajmo glasno i interpretativno

Prošle 2021. godine koja je proglašena Godinom čitanja u Osnovnoj školi Molve u petom razredu učiteljica Hrvatskoga jezika Mirela Paša započela je višegodišnji predmetni projekt “Čitajmo glasno i interpretativno”. Projekt se nastavio i ove školske godine u šestom razredu u Mjesecu hrvatske knjige.

Kako zavoljeti čitanje?

Kako zavoljeti čitanje?

Potaknuti učenike na čitanje je problem koji se godinama provlači kao pitanje na različitim edukacijama, seminarima, projektima i stručnim vijećima. Tijekom prošle školske godine 2021./22. Ana Vuksanović bila je učiteljica 4.b razreda Osnovne škole August Šenoa u Osijeku i neke od ključnih zadataka koje si je zadala je bio približiti učenicima čitanje, izgrađivati kulturu čitanja i razvijati njihovo kritičko mišljenje, potaknuti radost, interes i motivaciju kako bi se razvijali u osobe koje mogu samostalno i kritički doživjeti i vrednovati nova književna dijela s kojima se susreću.

Poticanje čitanja

Poticanje čitanja

Školska knjižničarka u Osnovnoj školi Đurmanec, Vlatka Antolić, je osmislila tri projekta poticanja čitanja za učenike od 1. do 4. razreda.

Sat s književnicom Magdalenom Mrčela

Sat s književnicom Magdalenom Mrčela

Mjesec hrvatske knjige je u u Srednjoj strukovnoj školi u Makarskoj posvećen čitanju hrvatskih autora i to onih mladih, onih koji progovaraju o problemima koji muče nove generacije. Učenici trećih razreda, smjera turističko-hotelijerski komercijalist i elektrotehničar za izbornu lektiru su čitali jedan takav roman, roman Između, mlade splitske književnice Magdalene Mrčela.

Zašto čitati hrvatske autore?

Zašto čitati hrvatske autore?

Suvišno je i obrazlagati, ali argument bogaćenja intelektualnog vokabulara, doživljajnog spoznavanja, kao i razvijanje empatije moraju doprinijeti razvijanju navike čitanja. To su ujedno i argumenti zašto čitati domaće autore koji su vrsni poznavatelji hrvatskoga jezika, mentaliteta i sustava vrijednosti. U prijevodu stranih djela, gubi se ono iskonsko što pripada jeziku na kojemu razmišljamo, volimo i rastemo, kako fizički tako i duhovno.

Poticanje čitanja

Početak projekta “Naša mala knjižnica”

Osnovna škola “Antun i Stjepan Radić” Gunja četvrtu godinu zaredom se uključila u projekt “Naša mala knjižnica” koji provodi nakladnička kuća “Ibis grafika”. Koordinatorice projekta u školi su školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić i učiteljica 1. a razreda Jelena Cvijović.

“Da sam ja Tadija”

“Da sam ja Tadija”

“Tadijine jeseni” obilježili su učenici osmih razreda Osnovne škole “Ivana Brlić-Mažuranić” Slavonski Brod pod vodstvom prof. Višnje Kokanović u predmetnom kurikulumu hrvatskoga jezika u redovnoj i izvanučioničkoj nastavi. Mjesec hrvatske knjige prilika je i za sjećanje na književnike koji su nekada bili među nama te nas zadužili svojom ostavštinom, a Slavonski Brod ih je imao puno.