U uvodnom razmatranju suvremenih strategija učenja i poučavanja djece s posebnim potrebama osvrnuli smo se na mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijskih tehnologija (u daljnjem tekstu IKT-a) u obrazovanju djece s posebnim potrebama.
![Primjena IKT-a u rehabilitaciji i edukaciji djece s posebnim potrebama](https://www.skole.hr/wp-content/uploads/2019/12/default-image.jpg)
U uvodnom razmatranju suvremenih strategija učenja i poučavanja djece s posebnim potrebama osvrnuli smo se na mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijskih tehnologija (u daljnjem tekstu IKT-a) u obrazovanju djece s posebnim potrebama.
Tvrdoglava, svojeglava, prkosna, inatljiva, slobodna, samovoljna, čelične volje, silovita, odlučna, slobodnoga duha ili jednostavno teška, postoje djeca koju je izuzetno teško dobro odgojiti. Lako je s pokornom, dobrom i slatkom djecom. Njihov odgoj jednostavno kao da se događa sam od sebe. Postupno ga prilagođujemo. Vidimo kako se vjetar mijenja i prema tome mijenjamo pravac kretanja.
Imati kućnog ljubimca ili ne, dvojba je u mnogim obiteljima s djecom. Jesu li djeca spremna/sposobna za takvu vrstu odgovornosti? Vaša prva pomisao je da bi kućni ljubimac kod vas imao sudbinu svake druge igračke ili novosti nekog drugog oblika; u početku je zanimljiva i dijete se igra samo s njome, a kad se zasiti, ostavi je po strani i zaboravi na nju. Vjerojatno se pribojavate da će na kraju krajeva sva briga o kućnom ljubimcu spasti samo na vas.
Mnogo ljudi čitanje smatra jednostavnom, pasivnom aktivnošću koja uključuje linearno čitanje riječi i postepeno usvajanje njihovog značenja. Baš suprotno, čitanje je vrlo složen proces koji od čitatelja zahtijeva visoki stupanj aktivnog sudjelovanja te uključuje mnoge kompleksne vještine. Uz pisanje i računanje predstavlja osnovu procesa školskog učenja.
Kad bismo proveli anketu među roditeljima u kojoj bismo ih pitali što im je najvažnije na svijetu, veliki postotak roditelja bi odgovorio da im je na svijetu najvažnije njihovo dijete i njegova sreća. Većina roditelja smatra da prema svojoj djeci postupa dobro, odnosno najbolje što mogu. Tvrde da se trude što više s njima razgovarati, provoditi s njima kvalitetno vrijeme, iskreno ih voljeti i ispravno ih odgajati.
Empatija je sposobnost razumijevanja emocija drugih ljudi i odgovarajućih načina reagiranja na opažene emocije. Osjećati empatiju prema nekome znači razumjeti što ta osoba osjeća u situaciji u kojoj se nalazi, te razumjeti „što bih ja osjećala i učinila kad bih se nalazila u takvoj situaciji“.
Danas Internet koristi oko 1.2 milijarde ili oko 18 % svjetske populacije (svjesno), a nesvjesno čak oko 30 posto (kroz razne uređaje, telefone, televiziju). Od toga je polovica u uzrastu od 5-18 godina. Sadržaji koje djeca koriste su uglavnom „zabavnog” karaktera – slike, filmovi, chat… i drugi sadržaji za zabavu. Najpopularnije među njima su stranice za upoznavanje preko Interneta, MySpace i Facebook. Zastrašujuć je podatak da je 57% djece na Internetu vidjelo neku vrstu pornografije.
U Europskoj se uniji čak sedam posto novca za zdravstvo potroši na liječenje bolesti uzrokovanih debljinom, dok u Hrvatske bolnice nerijetko dolaze adolescenti teži više od 100 kilograma.
Većina ljudi ima neka iskustva s okrutnim zadirkivanjem ili tiraniziranjem vršnjaka bilo iz svojih vlastitih školskih dana, bilo kroz školovanje svoje djece. No donedavno se dječje grubosti nisu smatrale društvenim ili problemom vrijednim medicinske pažnje.
Mnogo roditelja se često upita je li njihovo dijete – usamljeno dijete. Često pate jer i njihovo dijete pati, jer vrlo često od djeteta čuju izjave poput „Mama, djeca se pod odmorom ne žele igrati sa mnom“ ili „Tata, zašto mene uvijek izaberu zadnjeg za neku igru?“.