Učenici Srednje strukovne škole Makarska su eTwinning projekt “Na putu dobrote 5” provodili su sve do kraja nastavne godine. Tijekom brojnih aktivnosti, naučili su pravo značenje pojma inkluzija i empatija.
Otpornost i empatija: sjene prošlosti ili putokazi za budućnost?
U kontekstu suvremenog društva gdje tehnološki napredak i digitalna povezanost značajno oblikuju svakodnevne interakcije, sposobnost uspostavljanja i održavanja zdravih međuljudskih odnosa sve je potrebnija, vještina.
Sudjelovanje na konferenciji „Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju“
U sklopu sekcije Obrazovanje, nastavnice vukovarske gimnazije Sanja Matičić i Sanja Pavlović Šijanović, održale su izlaganje pod nazivom „Empatija, druga riječ za inkluziju“ i predstavile aktivnosti i rezultate aktivnosti kojima se ističe ključna uloga empatije u ostvarivanju istinske inkluzije te prijedloge kako umjetnost, kultura, sport i slobodno vrijeme mogu poslužiti kao sredstvo za promicanje inkluzije i pružanje podrške djeci s teškoćama.
Inkluzivno obrazovanje i digitalna tehnologija
Kako bi učenike upoznale s pomoćnim tehnologijama, nastavnice Sanda Šutalo i Sanja Pavlović Šijanović iz Gimnazije Vukovar, pripremile su e-Knjigu Pristupačnost digitalne tehnologije osobama s posebnim potrebama koja učenicima omogućuje stjecanje znanja o pomoćnoj tehnologiji i sadržajima te potiče razvoj empatije i razumijevanje za različite načine učenja.
Kreativni pristup obradi lektire
Učenici drugog razreda Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova, lektiru obrađuju na kreativan i djeci zanimljiv način. Lektirno djelo Djevojčica sa šibicama učenike je potakla na humanitarnu akciju darivanja slikovnica Onkološkom odjelu dječje bolnice u Zagrebu.
Projekt MS walk 2021.
Učenici Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli odazvali su se akciji i hodali za one koji to ne mogu.
Kako postati dobar prijatelj?
Školsku godinu 2020./2021. učenici 2. a razreda Osnovne škole Milan Brozović Katav započeli su uključivanjem u projekt “Memento prijateljstva 7”. Projekt je dio eTwinning platforme sedmu godinu za redom, a voditelji projekta su učiteljice Sandra Vuk i Nevenka Dimač. Učenici 2. a razreda s učiteljicom Daliborkom Rotar drugu godinu sudjeluju u radionicama prijateljstva.
“Moj veliki prijatelj” – model nastave za prevenciju nasilja u školi
Osnovni cilj “Mog velikog prijatelja” je naučiti učenike nižih razreda (u ovom slučaju četvrtih) da razvijaju kulturu nenasilja, empatiju i zaštitničke osjećaje prema mlađim učenicima (u ovom slučaju, učenicima drugih razreda). Zamisao je u početku bila samo eksperiment, ali nakon nekoliko godina provođenja i pozitivnih rezultata, nastavljena je kroz praksu tijekom cijele školske godine uz nadu kako će se nastaviti i u višim razredima osnovne škole.
Osobni i socijalni razvoj u eTwinning projektu “Memento prijateljstva”
Učenici 1. i razreda Osnovne škole Ladimirevci, Područne škole Ivanovci po prvi puta su se uključili u projekt pod nazivom “Memento prijateljstva” koji se provodi već šestu godinu zaredom. Učenici su se uključili u projekt početkom školske godine 2019./2020.
Empatija kod djece
Empatija je sposobnost razumijevanja emocija drugih ljudi i odgovarajućih načina reagiranja na opažene emocije. Osjećati empatiju prema nekome znači razumjeti što ta osoba osjeća u situaciji u kojoj se nalazi, te razumjeti „što bih ja osjećala i učinila kad bih se nalazila u takvoj situaciji“.