Utjecati na medijsku pismenost i razvijati građanske kompetencije učenika tako što će oni sami pisati i čitati članke svojih kolega iz drugih zemalja osnovna je ideja Erasmus+ projekta „Mali novinari danas, odgovorni građani sutra“. Kako bi ideju Erasmus+ projekta proširili, iniciran je i istoimeni eTwinning projekt u kojem se tijekom ove školske godine, zajedno s pet škola iz Erasmus+ partnerstva (Hrvatska, Rumunjska, Sjeverna Makedonija, Srbija i Španjolska), priključilo novih pet škola. Dvije škole su iz Turske, po jedna iz Italije, Cipra i Irske.
Virus u službi pomicanja vlastitih granica i promišljanja o okolišu
Ukoro će se napuniti dva mjeseca otkada su hrvatske škole, poput onih europskih, zatvorile vrata za svoje učenike, zbog virusa koji je neočekivano promijenio našu svakodnevicu. Bojali smo se hoćemo li moći i znati snaći se u virtualnom okruženju, imamo li dovoljno digitalnih kompetencija, kako ćemo vrednovati učenikova postignuća i sl.
Tableti i pametni telefoni: upotreba mobilnih uređaja kao obrazovnih alata
U sklopu Erasmus+ K1 projekta “School – gateway to life” učiteljica Daniela Žižanović iz Osnovne škole Pantovčak sudjelovala je na stručnom usavršavanju na tečaju “Tableti i pametni telefoni: upotreba mobilnih uređaja kao obrazovnih alata” koji se održao u Firenci od 8. srpnja do 13. srpnja 2019. godine.
Erasmus+ KA1 “KIDAMO” na Noći znanosti u OŠ Frana Galovića
Šest učiteljica OŠ Frana Galovića u Zagrebu, dio je Erasmus tima koji provodi Erasmus+ KA1 projekt “KIDAMO”. Ovim projektom želimo usavršiti metode rada koje će potaknuti učitelje i učenike da budu kreativni, inovativni, divergentni i aktivni dionici obrazovanja koji će pokrenuti promjenu. Učiteljice su usavršile neformalne metode rada, igre kao alate učenja, CLIL metodu, tehnologije i upotrebu IKT – a te su sve naučeno implementirale u radionice koje su provele na Noći znanosti u petak, 14.veljače 2020.godine.
Učenici Ekonomske škole Požega na Kreti u sklopu YES: the Earth Erasmus+ projekta
Učenice Julijana Lukačić (2.g), Lorena Šikanja (1.h) i Ana Turkalj (1.h) te učenik Mihael Ćavar (2.h) od 3. do 7. veljače 2020. boravili su u gradu Khania na otoku Kreta u sklopu druge mobilnosti projekta YES: The Earth.
Korak po korak – Erasmus+
Osnovna škola Vladimira Nazora Pazin zaista je velika škola – uz matičnu školu Pazin, nastava se održava u još osam područnih škola i u Glazbenom odjelu. Rad u područnim školama svijet je sam za sebe i mali kolektiv planira i surađuje sukladno mogućnostima i interesima djelatnika i učenika. Područna škola Karojba samo je jedan od primjera kako mala škola u ruralnom području ne mora biti daleko od „trendova“.
Enjoy your meal – OŠ Molve u Njemačkoj
Učenici i učiteljice OŠ Molve su krajem studenog sudjelovali na četvrtoj mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta „R.A.I.N.B.O.W.“ u njemačkom gradu Kappelnu u pokrajini Schlesswig-Holstein. Putovali su učenici Matej Gašparić, Josip Kokša, Nikola Vincek i Regina Halaček, uz pratnju učiteljica Mirjane Kelemin i Marije Halaček.
Erasmus+ iskustvo: Učenici Poljoprivredno-prehrambene škole Požega u Portugalu
Učenici i nastavnici Poljoprivredno-prehrambene škole Požega boravili su u studenom i prosincu 2019. godine u Bragi, gradu u sjevernom Portugalu, te tako realizirali jednu od dviju mobilnosti Erasmus+ projekta Mobilnost u poljoprivredi, prehrani i agroturizmu.
Programmes for teachers of students with Special Educational Needs (SEND), OXFORD
Osma mobilnost u okviru Erasmus + projekta “Inkluzija 21. stoljeća traži nova znanja“ održana je od 02. do 13. rujna u Oxfordu, u Ujedinjenom Kraljevstvu, u organizaciji Oxford International Study Centre. Ispred Centra za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac na mobilnosti su sudjelovale s.s. socijalni radnik Marija Luketić i Dubravka Kocanjer, profesor defektolog, koordinator projekta.
Zašto nam je potreban “job shadowing”?
Nakon brojnih edukacija i tečajeva u sklopu programa Erasmus+, OŠ Jurja Dobrile iz Rovinja otišla je korak dalje u stručnom usavršavanju, te će kroz novi projekt “The 5i SCHOOL: Imagination, Idea, Inspiration, Innovation, Implementation” (financiran od strane Agencije za mobilnost i programe EU) ravnatelj i 14 učitelja otići u razne europske škole na “job shadowing” mobilnosti kako bi se upoznali s tamošnjim obrazovnim sustavima, pratili rad svojih kolega, usvajali nove metode poučavanja, razmijenili iskustva i ostvarili nove kontakte za moguću buduću suradnju.