Korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju praćeno je nizom etičkih problema, kao što su pitanja privatnosti i sigurnosti, potencijalne pristranosti u algoritmima te mogućnost zamjene učitelja automatizacijom procesa poučavanja.
Smjernice za etičko korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju
Akt o umjetnoj inteligenciji, koji je Europski parlament usvojio 13. ožujka 2024., regulira upotrebu umjetne inteligencije te predlaže analiziranje i klasifikaciju sustava umjetne inteligencije prema riziku koji predstavljaju za korisnike.
Etički izazovi umjetne inteligencije
Korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju praćeno je nizom etičkih problema, kao što su pitanja privatnosti i sigurnosti, potencijalne pristranosti u algoritmima te mogućnost zamjene učitelja automatizacijom procesa poučavanja. Stoga je važno osigurati da se umjetna inteligencija na odgovoran i etičan način koristi u obrazovnim okruženjima.
Odluka o imenovanju Povjerenstva za etičnu primjenu UI u obrazovanju
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET donijela je Odluku o osnivanju i imenovanju Povjerenstva za etičnu primjenu digitalnih tehnologija i umjetne inteligencije u obrazovanju.
Osnaživanjem mladih za bolju budućnost
Učenici Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića osnaživali su se za bolju budućnost kroz jednodnevni program u suradnji s Hrvatskom Outward Bound školom.
Etika – filozofska disciplina
U svakodnevnom govoru često upotrebljavamo riječi morala kao napr. dobro, loše, odgovornost, krivnja, savjest… Danas se vrlo često koristi i riječ etika. No, što zapravo znače te riječi koje tako često koristimo? Značenje riječi etika krije se u samom korijenu riječi. Grčka riječ ethos znači običaj, karakter, boravište, zavičaj, ponašanje i vladanje.