Valentinovo na fizikalni način može biti zanimljivo kroz različite zakona, pojave i pojmove, a to su i dokazali učenici drugog razreda prirodoslovno-matematičke Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu.

Valentinovo na fizikalni način može biti zanimljivo kroz različite zakona, pojave i pojmove, a to su i dokazali učenici drugog razreda prirodoslovno-matematičke Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu.
U projektu koji je trajao od rujna 2024. do veljače 2025. sudjelovali su učenici četvrtog razreda gimnazije A. G. Matoša, Đakovo pod mentorstvom profesorice fizike i psihologinje te učenici četvrtog razreda Isusovačke klasične gimnazije s pravom javnosti u Osijeku pod mentorstvom profesorice fizike.
Fizika je znanost koja se često percipira kao apstraktna i zahtjevna, no njezina se ljepota krije u primjeni na svakodnevne pojave koje nas okružuju.
Brzina svjetlosti je najveća moguća brzina koja u vakuumu iznosi 299.792.458 metara u sekundi. Iako je to iznimno velika brzina, za prevaliti neke udaljenosti svjetlosti je potrebno mnogo vremena.
Učenici četvrtog razreda Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu sudjelovali su u projektu “Interferencija na tankim filmovima” koji je osmislila profesorica fizike. Cilj projekta bio je uključiti učenike u istraživački rad i pri tome povezati međupredmetne teme: učiti kako učiti, uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, osobni i socijalni razvoj te poduzetništvo.
Tečaj se bavi osnovnim značajkama kvantne fizike i načinima na koje je kvantna fizika preoblikovala naše poimanje informacije na njenoj temeljnoj razini.
Nastava matematike i fizike u srednjim školama suočava se s brojnim izazovima koji utječu na kvalitetu obrazovanja i motivaciju učenika. Ovi izazovi ne samo da otežavaju proces učenja, već mogu dovesti do negativnog stava učenika prema ovim predmetima.
Učenici četvrtog razreda (izborna nastava fizike) Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu obilježili su Svjetski tjedan svemira na malo drugačiji način. Cilj je bio uključiti učenike u istraživački rad i pri tome povezati međupredmetne teme: učiti kako učiti, uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, osobni i socijalni razvoj te poduzetništvo.
Učenici četvrtih razreda Gimnazije A. G. Matoša, Đakovo ponovili su u uvodnim satima prethodno usvojene odgojno-obrazovne ishode kroz fotografije s ljetovanja.
Profesorica je podijelila učenike u manje skupine i objasnila im koji je njihov zadatak. Svaka skupina odabrala je po dogovoru jednu fotografiju s pametnog telefona, a zatim su na odabranoj fotografiji primijenili fizikalne zakone i pojave. Nakon odrađenog zadatka svaka skupina je prezentirala svoj rad pred ostalim učenicima u razredu, nakon čega je slijedila rasprava.
Statički elektricitet je jedna vrsta električne energije koja za razliku od električne struje miruje. Definiran je kao električni naboj uzrokovan neravnotežom elektrona na površini materijala.