Slušanje i govorenje su urođene jezične djelatnosti. Njihovo se usvajanje događa spontanom recepcijom, ponavljanjem, razumijevanjem i proizvodnjom govornih poruka. Čitanje i pisanje su jezične djelatnosti koje treba uvježbavati da bi se razvile.
![Početno čitanje i pisanje](https://www.skole.hr/wp-content/uploads/2021/08/shutterstock_76442242.jpg)
Slušanje i govorenje su urođene jezične djelatnosti. Njihovo se usvajanje događa spontanom recepcijom, ponavljanjem, razumijevanjem i proizvodnjom govornih poruka. Čitanje i pisanje su jezične djelatnosti koje treba uvježbavati da bi se razvile.
Ispit z Hrvatskoga jezika na razini B2 – INI Hrvatski B2 održat će se u ponedjeljak, 4. srpnja u 9 sati. Ispit se provodi u prostorijama Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja. O mjestu provedbe ispita kandidati će biti pravodobno obaviješteni.
U tjednu od 16. do 20. svibnja 2022. godine, učenici 8. razreda Osnovne škole dr. Franje Tuđmana Brela su na satu Hrvatskoga jezika s učiteljicom Hrvatskoga jezika Goranom Babić proveli školski projekt “Neologizmi (novotvorenice) svugdje oko nas”. Aktivnost je trajala tri školska sata.
Društvo hrvatskih književnika Ogranak slavonsko-baranjsko-srijemski Osijek i Društvo hrvatskih književnika Zagreb, uz pokroviteljstvo Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Županije osječko-baranjske i Grada Osijeka, organiziraju 16. dodjelu Hrvatske književne nagrade za najbolju proznu knjigu za djecu i mladež “Anto Gardaš”.
Da u društvu pjesnika nikada nije dosadno, pokazali su i učenici 3. g razreda (elektrotehničari) Srednje strukovne škole u Makarskoj oslikavajući cvjetove zla iz istoimene zbirke pjesama Charlesa Baudelairea.
U nastavi Hrvatskoga jezika u Osnovnoj školi Jagode Truhelke, Osijek kao djelo za cjelovito čitanje analizira se u 5. razredu i zbirka pjesama Grigora Viteza.
Portret lika u djelu za cjelovito čitanje Veli Jože i simbolička i asocijativna uloga boje u primjeru dobre prakse korelacijske nastave Hrvatskoga jezika i Likovne kulture u Osnovnoj školi Jagode Truhelke, Osijek.
Učenici sedmog razreda Osnovne škole Središće posljednjih mjeseci bavili su se proučavanjem tiskanog medija i/ili mrežnog portala i analizirali jezik kojim su pisani. Uočavali su jezične pogreške, te uz pomoć normativnih priručnika, tumačili pogreške i nudili svoje, jezično ispravne, prijedloge.
Obilježavanje manifestacije Dani hrvatskoga jezika integrirali su u nastavni plan i program predmeta Hrvatski jezik te u nacionalni eTwinning projekt pod nazivom “Ulicom hrvatskoga jezika” u kojemu sudjeluje sedam škola partnera. U projektnim zadatcima sudjelovali su učenici 1. G razreda (smjer elektrotehničar), 2. G razreda (smjer elektrotehničar), 2. L razreda (smjer hotelijersko-turistički komercijalist) i 3. L razreda (smjer hotelijersko-turistički komercijalist) Srednje škole Makarska.
Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje u povodu završetka Mjeseca hrvatskoga jezika organizira internetska predavanja za sve osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj i u inozemstvu te za sve zainteresirane pod nazivom Sat hrvatskoga jezika u Institutu.