Svako dijete ima pravo na obrazovanje. Kod nas i u svijetu već je duži niz godina trend integracija i inkluzija učenika s teškoćama u razvoju. Proširuje se broj djece koja trebaju podršku u odgoju i obrazovanju. Mali doprinos inkluzivnom obrazovanju dali su i učenici 5. i 6. razreda Osnovne škole Pavla Belasa te sedam učitelja škole sudjelujući u međunarodnom eTwinning projektu “A small heart can hold a lot of kindness”.
Na radionici Hrvatske knjižnice za slijepe
Industrijska strojarska škola akreditirana je ustanova za provedbu Erasmus+ programa koji provodi od 2018. godine uz vodstvo ravnatelja Nenada Pavlinića i koordinatorice programa Meri Ružević.
Projekt “Inclusion of children with disabilities into regular classes”
“Inclusion of children with disabilities into regular classes” je eTwinnig projekt učenika Osnovne škole Ljudevita Gaja u Zaprešiću.
Erasmus tečaj “Upotreba IKT-a u poučavanju učenika s poteškoćama”
Nastavnica Tomislava Delić iz OŠ Josipa Antuna Ćolnića iz Đakova sudjelovala je u petodnevnom tečaju „Use of ICT in Special Education“ u turskom Izmiru. Ovaj tečaj je dio Erasmus+ KA1 projekta „Inclusive and Modern School“, koji je u tijeku.
Sudjelovanje na konferenciji „Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju“
U sklopu sekcije Obrazovanje, nastavnice vukovarske gimnazije Sanja Matičić i Sanja Pavlović Šijanović, održale su izlaganje pod nazivom „Empatija, druga riječ za inkluziju“ i predstavile aktivnosti i rezultate aktivnosti kojima se ističe ključna uloga empatije u ostvarivanju istinske inkluzije te prijedloge kako umjetnost, kultura, sport i slobodno vrijeme mogu poslužiti kao sredstvo za promicanje inkluzije i pružanje podrške djeci s teškoćama.
Stvaranje inkluzivnog okruženja u školi – Erasmus+ mobilnost
Nastavnica Kristina Jelošek iz Osnovne škole Josip Antun Ćolnić iz Đakova provela je šest dana u Ateni pohađajući tečaj “Designing Inclusive Learning Environments to Support All Students” u sklopu Erasmus+ projekta “Inclusive and Modern School”.
Nastavnik ukorak s vremenom
Suvremeni nastavnik se može interpretirati na različite načine, ali općenito se pod tim pojmom podrazumijeva nastavnik koji koristi moderne tehnologije, metode i pristupe u svom radu, kako bi poboljšao učenje svojih učenika. To može uključivati korištenje različitih metoda i tehnika, digitalnih alata i aplikacija, te prilagođavanje nastavnih sadržaja individualnim potrebama i stilovima učenja svojih učenika.
Inkluzivno obrazovanje i digitalna tehnologija
Kako bi učenike upoznale s pomoćnim tehnologijama, nastavnice Sanda Šutalo i Sanja Pavlović Šijanović iz Gimnazije Vukovar, pripremile su e-Knjigu Pristupačnost digitalne tehnologije osobama s posebnim potrebama koja učenicima omogućuje stjecanje znanja o pomoćnoj tehnologiji i sadržajima te potiče razvoj empatije i razumijevanje za različite načine učenja.
Erasmus+ projekt “Success for every child in the virtual world and inclusion in the real world”
Osnovna škola Bol – Split je od listopada 2022. godine sudionik Erasmus+ projekta “Success for every child in the virtual world and inclusion in the real world”.
Projektni tjedan
U tjednu od 7. do 11. studenoga 2022. godine Osnovna škola Slatine je bila bogata projektnim aktivnostima u sklopu dva Erasmus projekta. Bili su domaćini njemačkim kolegama na job shadowingu te slovenskim učenicima i učiteljima na novom Erasmus projektu.