Posljednjih godina, brz ekonomski, društveni, znanstveni i tehnološki razvoj promijenio je naš način života.
Zašto je zijevanje toliko zarazno
Razlog zbog kojeg je tako teško suzdržati se od zijevanja – osobito kada to radi netko u blizini pa se silom trudite ne ponoviti njegovu akciju – leži u području mozga koje je odgovorno za motoričke funkcije, pronašla je nova engleska studija.
Održivi razvoj u očima učenika
U istraživanju su sudjelovala 323 učenika iz Obrtničko – industrijske škole Županja, Ekonomske škole Vukovar, Srednje škole Glina, Ekonomske škola Požega te Ekonomske i trgovačke škola Čakovec. Za ispitivanje se koristio anketni upitnik o ekološkoj osviještenosti i društvenoj odgovornosti.
Financijska pismenost
Potaknuti financijskim previranjima, galopirajućom inflacijom, te propadanjem banaka u SAD-u, proveli su istraživanje kod učenika srednjih škola na temu financijske pismenosti.
Istraživanje – Lektira napisana jednostavnim jezikom
Djeci je potrebno usmjeravanje odraslih kako bi zavoljela čitanje za koje je potrebno odvojiti vrijeme koje bi radije proveli u igri.
Edukacija na temu asertivne komunikacije
Način komunikacije važna je vještina kod učenika te treba je razvijati i unapređivati kroz osnovnoškolsko obrazovanje. Savjet mladih grada Rovinja izradio je brošuru „Tajne asertivne komunikacije“ u kojoj su predstavljena tri temeljna stila komunikacije: agresivni, pasivni i asertivni.
Zabavno ponavljanje sadržaja uz STEM radionice
Zahvaljujući projektu „Razvoj mreže ATEM ambasadora“ učenici četvrtih razreda I. OŠ Varaždin imali su mogućnost ponoviti naučene nastavne sadržaje uz STEM radionice te naučeno primijeniti u praksi.
Istraživanje na školskoj razini – Fizika nekad i danas
U Gimnaziji A. G. Matoša Đakovo, profesorica fizike provela je anketu među učenicima četvrtih razreda prirodoslovno-matematičke, opće i jezične gimnazije. Cilj provođenja ankete bio je ispitati maturante o važnosti fizike kao nastavnog predmeta u daljnjem obrazovanju te razvoju fizike kroz povijest.
Što o društvenim mrežama misle vukovarski gimnazijalci?
Istraživanje su proveli učenici trećeg razreda Gimnazije Vukovar, koji osim što su osmislili, prikupili i obradili podatke, konstruirali su, proširili i restrukturirali vlastito znanje o korištenju društvenih mreža, te razvili istraživačke vještine jačajući vlastito razumijevanje procesa znanosti i znanstvenih spoznaja.
Istraživanje o budućim poslovima učenika
Psihologinja Martina Červar i pedagog (mentor) Alen Hasikić tijekom školske godine 2022./2023. proveli su istraživanje u sklopu programa Profesionalnog usmjeravanja učenika u Osnovnoj školi Joakima Rakovca iz Sv. Lovreča. Samo profesionalno usmjeravanja osnovnoškolaca sadrži skup poslova kojima se učenicima pružaju savjeti i podrška za potrebe njihove daljnje budućnosti, odnosno u ovom slučaju upisa u srednje škole.