Zahvaljujući projektu „Razvoj mreže ATEM ambasadora“ učenici četvrtih razreda I. OŠ Varaždin imali su mogućnost ponoviti naučene nastavne sadržaje uz STEM radionice te naučeno primijeniti u praksi.
Istraživanje na školskoj razini – Fizika nekad i danas
U Gimnaziji A. G. Matoša Đakovo, profesorica fizike provela je anketu među učenicima četvrtih razreda prirodoslovno-matematičke, opće i jezične gimnazije. Cilj provođenja ankete bio je ispitati maturante o važnosti fizike kao nastavnog predmeta u daljnjem obrazovanju te razvoju fizike kroz povijest.
Što o društvenim mrežama misle vukovarski gimnazijalci?
Istraživanje su proveli učenici trećeg razreda Gimnazije Vukovar, koji osim što su osmislili, prikupili i obradili podatke, konstruirali su, proširili i restrukturirali vlastito znanje o korištenju društvenih mreža, te razvili istraživačke vještine jačajući vlastito razumijevanje procesa znanosti i znanstvenih spoznaja.
Istraživanje o budućim poslovima učenika
Psihologinja Martina Červar i pedagog (mentor) Alen Hasikić tijekom školske godine 2022./2023. proveli su istraživanje u sklopu programa Profesionalnog usmjeravanja učenika u Osnovnoj školi Joakima Rakovca iz Sv. Lovreča. Samo profesionalno usmjeravanja osnovnoškolaca sadrži skup poslova kojima se učenicima pružaju savjeti i podrška za potrebe njihove daljnje budućnosti, odnosno u ovom slučaju upisa u srednje škole.
Rezultati istraživanja o umoru učitelja informatike u Republici Hrvatskoj
Istraživanje o umoru učitelja informatike u hrvatskom obrazovnom sustavu je provedeno u od 12. ožujka do 21. ožujka 2023. godine u suradnji s učiteljima informatike Republike Hrvatske koji su okupljeni unutar Facebook grupe učitelji INFORMATIKE. Istraživanje je osmislila i provela učiteljica informatike Josipa Novogradec iz Osnovne škole Medvedgrad Zagreb.
Anketa o glazbenim aktivnostima učenika
Učenici OŠ kraljice Jelene uključili su se u šk. god. 2022./2023. u projekt „Solinski ritam!“ u okviru CIMAJ programa, tj. programa Multimedije i jezika, koji provodi Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije.
Istraživačka aktivnost
Jedan od četiri koncepta nastavnog predmeta Priroda i društvo nazvan je Promjene i odnosi (u kurikulumu je označen oznakom B). Unutar ovog koncepta izabrali je ishod PID OŠ B.1.2. Učenik se snalazi u vremenskim ciklusima, prikazuje promjene i odnose među njima te objašnjava povezanost vremenskih ciklusa s aktivnostima u životu. Upravo se ovaj ishod učinio pogodnim za prvu samostalnu istraživačku aktivnost među ovogodišnjim prvašima u OŠ Tučepi.
Kako zavoljeti čitanje?
Potaknuti učenike na čitanje je problem koji se godinama provlači kao pitanje na različitim edukacijama, seminarima, projektima i stručnim vijećima. Tijekom prošle školske godine 2021./22. Ana Vuksanović bila je učiteljica 4.b razreda Osnovne škole August Šenoa u Osijeku i neke od ključnih zadataka koje si je zadala je bio približiti učenicima čitanje, izgrađivati kulturu čitanja i razvijati njihovo kritičko mišljenje, potaknuti radost, interes i motivaciju kako bi se razvijali u osobe koje mogu samostalno i kritički doživjeti i vrednovati nova književna dijela s kojima se susreću.
Istraživanje na školskoj razini – potonuće Titanika
U Gimnaziji A. G. Matoša Đakovo, profesorica fizike provela je anketu među učenicima drugih razreda. Cilj anketnog upitnika bio je ispitati razumijevanje usvojenih odgojno-obrazovnih ishoda (FIZ SŠ B.2.1. Primjenjuje zakone statike fluida, FIZ SŠ B.2.2. Primjenjuje zakone dinamike fluida) i njihovu primjenu na potonuće Titanika.
Projekti međupredmetne teme Održivi razvoj
Održivi razvoj promovira se različitim nacionalnim i globalnim kampanjama u koje je primjereno uklopiti projektni rad učenika u okviru istoimene međupredmetne teme. Tijekom rujna obilježava se, primjerice, Europski tjedan održivog razvoja povodom kojeg su se u Osnovnoj školi Ivane Brlić-Mažuranić Ogulin provele dvije zanimljive projektne aktivnosti s učenicima svih sedmih i prvih razreda.