Učiteljice Sandra Podrug iz Osnovne škole Split 3, Jagoda Čopac i Nives Petričević iz Osnovne škole Trstenik provele su istraživanje među učenicima i njihovim roditeljima o zadovoljstvu realiziranim aktivnostima i odgojno-obrazovnim ishodima u eTwinning projektu “Čakavica u srcu”. U ovom radu prikazani su dobiveni rezultati.
Zastupljenost zavičajnoga govora (čakavštine) u suvremenoj nastavi
Nažalost, zbog naglog napretka i sve veće uporabe tehnologije, ubrzanog načina života i migracija stanovništva zavičajni govori pomalo nestaju ili padaju u zaborav. Potaknute time, učiteljice razredne nastave Jagoda Čopac iz Osnovne škole Trstenik iz Splita i Sandra Podrug iz Osnovne škole Split 3 provele su istraživanje među učiteljima splitskih i okolnih škola te učitelja otoka Korčule o stavovima zastupljenosti zavičajnoga govora (čakavštine) u suvremenoj nastavi od 1. do 4. razreda te u ovom radu prezentirale dobivene rezultate.
Eksperimenti i računalne simulacije u nastavi fizike
U Gimnaziji A. G. Matoša Đakovo profesorica fizike provela je anketu među učenicima prvih i trećih razreda prirodoslovno-matematičke i opće gimnazije.
Cilj provođenja ankete bio je ispitati kakav oblik rada (demonstracijski pokusi, eksperimentalne vježbe ili računalne simulacije) učenicima najbolje odgovara za razumijevanje fizikalnih koncepata, pojava i procesa.
Rezultati evaluacije projekta “Vseživjenske vešćine”
U svrhu evaluacije Erasmus projekta “Vseživljenske vešćine”, ali i ispitivanja učinka projekta na ciljanu skupinu članice projektnog tima mr. sc. Tamara Ređep i dr. sc. Tea Pavičić Zajec provele su istraživanje čiji je cilj bio odrediti stupanj ostvarenosti ciljeva projekta s obzirom na realizaciju projektnih aktivnosti. S ciljem ispitivanja učinka projekta i ostvarenosti zadanih ciljeva, napravljena je usporedba rezultata istraživanja provedenog nakon prve godine projekta (svibanj, 2020.) i nakon završne treće godine projekta (svibanj, 2022.).
Izvori buke u životnoj sredini
Učenici trećeg razreda Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu istražili su izvore buke u životnoj sredini. Cilj istraživačke nastave bio je potaknuti učenike na razumijevanje osjetljivosti na buku.
Zašto su psi i njihovi vlasnici toliko slični?
Nedavna studija utvrdila je kako psi nalikuju svojim vlasnicima, ali ne izgledom, nego osobnošću. Iznimno ugodna osoba najvjerojatnije ima psa koji je neagresivan, dok manje ljubazni ljudi imaju nesocijalizirane pse.
Prehrambene i sportske navike učenika
U Osnovnoj školi kraljice Jelene iz Solina provedeno je istraživanje o prehrambenim i sportskim navikama učenika škole. Istraživanje je provedeno kao jedna od projektnih aktivnosti školskog projekta Solin, grada sporta u školskoj godini 2021./2022. u suradnji s Centrom izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije. Odabrana su područja pravilne prehrane i sporta jer oba utječu na zdrave stilove života.
eTwinning projekt “My Little Homeland”
Učenici 4. b razreda Osnovne škole Lipik s razrednicom Snežanom Kosanović su od početka aktivni sudionici projekta “My Little Homeland”.
Svjetski dan spavanja
Učenici Osnovne škole Ljudevita Gaja, Nova Gradiška u petak, 18. ožujka 2022. godine, obilježili su Svjetski dan spavanja.
Istraživačko učenje u nastavi Hrvatskog jezika
Istraživanje je jedna od metoda i sredstava strategije učenja otkrivanjem kojom se planiranim postupcima dolazi do zadanog cilja.