Potaknuti učenike na čitanje je problem koji se godinama provlači kao pitanje na različitim edukacijama, seminarima, projektima i stručnim vijećima. Tijekom prošle školske godine 2021./22. Ana Vuksanović bila je učiteljica 4.b razreda Osnovne škole August Šenoa u Osijeku i neke od ključnih zadataka koje si je zadala je bio približiti učenicima čitanje, izgrađivati kulturu čitanja i razvijati njihovo kritičko mišljenje, potaknuti radost, interes i motivaciju kako bi se razvijali u osobe koje mogu samostalno i kritički doživjeti i vrednovati nova književna dijela s kojima se susreću.
Istraživanje na školskoj razini – potonuće Titanika
U Gimnaziji A. G. Matoša Đakovo, profesorica fizike provela je anketu među učenicima drugih razreda. Cilj anketnog upitnika bio je ispitati razumijevanje usvojenih odgojno-obrazovnih ishoda (FIZ SŠ B.2.1. Primjenjuje zakone statike fluida, FIZ SŠ B.2.2. Primjenjuje zakone dinamike fluida) i njihovu primjenu na potonuće Titanika.
Projekti međupredmetne teme Održivi razvoj
Održivi razvoj promovira se različitim nacionalnim i globalnim kampanjama u koje je primjereno uklopiti projektni rad učenika u okviru istoimene međupredmetne teme. Tijekom rujna obilježava se, primjerice, Europski tjedan održivog razvoja povodom kojeg su se u Osnovnoj školi Ivane Brlić-Mažuranić Ogulin provele dvije zanimljive projektne aktivnosti s učenicima svih sedmih i prvih razreda.
Izrađena sveobuhvatna analiza srednjoškolskog obrazovanja
Reformom se nastoji pridonijeti konsolidaciji brojnih postojećih programa srednjega strukovnog obrazovanja tako što će se smanjiti viškovi strukovnih programa i povećati relevantnost programa u...
Sudjelovali ste u e-Škole virtualnim radionicama, webinarima ili e-tečajevima? Recite nam što mislite!
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET poziva odgojno-obrazovne radnike škola koji su pohađali virtualne radionice, webinare i/ili e-tečajeve na ispunjavanje kratkog upitnika o zadovoljstvu s navedenim oblicima obrazovanja.
Digitalne kompetencije – ključne kompetencije današnjice
Učenje na daljinu tijekom pandemije proširilo je učeničko zanimanje za digitalne tehnologije i osvijestilo ih kako se one sve mogu koristiti u procesu učenja.
Istraživanje o zadovoljstvu učenika i roditelja eTwinning projektom “Čakavica u srcu”
Učiteljice Sandra Podrug iz Osnovne škole Split 3, Jagoda Čopac i Nives Petričević iz Osnovne škole Trstenik provele su istraživanje među učenicima i njihovim roditeljima o zadovoljstvu realiziranim aktivnostima i odgojno-obrazovnim ishodima u eTwinning projektu “Čakavica u srcu”. U ovom radu prikazani su dobiveni rezultati.
Zastupljenost zavičajnoga govora (čakavštine) u suvremenoj nastavi
Nažalost, zbog naglog napretka i sve veće uporabe tehnologije, ubrzanog načina života i migracija stanovništva zavičajni govori pomalo nestaju ili padaju u zaborav. Potaknute time, učiteljice razredne nastave Jagoda Čopac iz Osnovne škole Trstenik iz Splita i Sandra Podrug iz Osnovne škole Split 3 provele su istraživanje među učiteljima splitskih i okolnih škola te učitelja otoka Korčule o stavovima zastupljenosti zavičajnoga govora (čakavštine) u suvremenoj nastavi od 1. do 4. razreda te u ovom radu prezentirale dobivene rezultate.
Eksperimenti i računalne simulacije u nastavi fizike
U Gimnaziji A. G. Matoša Đakovo profesorica fizike provela je anketu među učenicima prvih i trećih razreda prirodoslovno-matematičke i opće gimnazije.
Cilj provođenja ankete bio je ispitati kakav oblik rada (demonstracijski pokusi, eksperimentalne vježbe ili računalne simulacije) učenicima najbolje odgovara za razumijevanje fizikalnih koncepata, pojava i procesa.
Rezultati evaluacije projekta “Vseživjenske vešćine”
U svrhu evaluacije Erasmus projekta “Vseživljenske vešćine”, ali i ispitivanja učinka projekta na ciljanu skupinu članice projektnog tima mr. sc. Tamara Ređep i dr. sc. Tea Pavičić Zajec provele su istraživanje čiji je cilj bio odrediti stupanj ostvarenosti ciljeva projekta s obzirom na realizaciju projektnih aktivnosti. S ciljem ispitivanja učinka projekta i ostvarenosti zadanih ciljeva, napravljena je usporedba rezultata istraživanja provedenog nakon prve godine projekta (svibanj, 2020.) i nakon završne treće godine projekta (svibanj, 2022.).