U Gimnaziji A. G. Matoša Đakovo, profesorica fizike provela je anketu među učenicima prvih razreda prirodoslovno-matematičke, opće i jezične gimnazije. Cilj provođenja ankete bio je ispitati učenike znaju li kako i na koji način znanstveno razmišljati.
Objava rezultata istraživanja: Zadovoljstvo učenika projektnom nastavom
Prema definiciji, projektna nastava je oblik problemske nastave potkrijepljen samostalnim učeničkim istraživačkim djelovanjem. U Komercijalno-trgovačkoj školi Split, profesorice Magda Barišić, Vanja Perković i Ivana Prezzi provele su školsko istraživanje o zadovoljstvu učenika projektnom nastavom.
Psi su ljubomorni kao i ljudi
Psi mogu biti ljubomorni kao i ljudi. Otkriće koje teško da će iznenaditi bilo kojeg vlasnika psa, pokazuje da se radi o iskonskom osjećaju koji ne zahtijeva složeno razmišljanje i egzistira u čovjekovom najboljem prijatelju jednako kao i u dojenčadi.
Društvene mreže pomažu u prisjećanju na prošlost
Istraživačima iz područja ljudskog pamćenja nije nepoznata činjenica da ljudi koji zapisuju ili često prepričavaju događaje bolje pamte svoju prošlost od onih koji to ne čine.
Mreža Eurydice donosi zanimljive podatke o obrazovanju odraslih i nastavnicima u Europi
Nacionalna jedinica za Eurydice, koja djeluje pri Agenciji za mobilnost i programe EU, sudjelovala je u pripremi dvaju velikih europskih tematskih izvješća mreže Eurydice o obrazovanju odraslih i nastavnicima u Europi.
CARNET webinari: Izazovi provedbe akcijskih istraživanja i e-Laboratorij
U proteklim tjednima smo predstavili bogatstvo dostupnih e-Škole digitalnih obrazovnih sadržaja i prikazali smo praktične primjere nastavnih aktivnosti koje uključuju njihovo korištenje u odabranim predmetima: Engleski jezik, Sociologija i Politika i gospodarstvo u webinaru “e-Škole digitalni sadržaji za učenje i poučavanje u mojoj nastavi“.
Pozitivne poruke u filmovima potiču pozitivno ponašanje
Filmovi, televizijski programi ili video igre s pozitivnim porukama pozitivno utječu na ponašanje, pokazalo je istraživanje koje su vodili znanstvenici s Iowa State University u nekoliko različitih država među kojima i u Hrvatskoj.
Objava rezultata znanstveno istraživačkog projekta “Umijeće razgovora”
Provedba znanstveno istraživačkog projekta “Umijeće komuniciranja” odvijala se od 1. travnja 2020. do 1. listopada 2021. godine, a sam je postupak ispitivanja trajao od 1. studenog 2020. do 1. lipnja 2021. godine. U istraživanju su sudjelovali nastavnici i učitelji iz strukovnih i tehničkih škola na državnoj razini unutar stručnih vijeća strojarstva i šest osnovnih škola.
Ljudsko pamćenje – kako stvaramo, zaboravljamo i prisjećamo se sjećanja
Ljudi zadržavaju različite vrste sjećanja na različito vrijeme. Kratkoročna sjećanja traju od nekoliko sekundi do nekoliko sati, dok dugoročna sjećanja traju godinama.
Miris kave dovoljan je za bolji rad mozga
Nova studija otkrila je da je već sam miris kave dovoljan za bolji rad mozga. U testiranjima koje su proveli znanstvenici sa Stevens Institute of Technology iz New Jerseyja, pokazalo se da su ljudi koji su testirani u sobi koja miriše na kavu bolje riješili testove jer im je mozak reagirao kao da su konzumirali kofein.