Potaknuti ovom manifestacijom učenici Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka i Gimnazije Karlovac, pod mentorstvom profesorica hrvatskoga jezika Glorije Mavrinac i Maje Sokač, udružili su snage i izradili e-knjigu potaknuti obveznim lektirnim djelom za cjelovito čitanje Novela od Stanca Marina Držića.
Sjećanje na Matu Lovraka
Sjećate li se Vlaka u snijegu i Družbe Pere Kvržice? To su priče uz koje su mnogi odrasli i koje imaju nevjerojatnu sposobnost da nas u djeliću sekunde vrate u djetinjstvo.
Kreativna lektira “Regoč”
Nakon usmene analize lektirnog djela I. B. Mažuranić, Regoč u Osnovnoj školi Milan Brozović, Kastav učenici su se grupirali u skupine i rješavali zadatke.
Poziv učenicima osnovnih i srednjih škola za videonajave knjiga
Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske objavilo je Javni poziv osnovnim i srednjim školama za izradu videonajave književnog djela po izboru (book trailera).
Dramska igra u lektiri
Učenici četvrtog razreda Osnovne škole Milan Brozović, Kastav interpretirali su književno djelo I. Brlić-Mažuranić, Šuma Striborova kroz niz dramskih igara.
e-Škole scenarij poučavanja u nastavi Hrvatskog jezika
Razmišljate kako je vašoj nastavi potreban inovativniji pristup? Inspiraciju potražite u e-Škole scenarijima poučavanja. Zašto? Pročitajte u nastavku teksta.
Poziv učenicima osnovnih i srednjih škola za videonajave knjiga
Nakon dva uspješno provedena natječaja za izradu učeničkih radova – video najava književnog djela po izboru, na koji se odazvao veliki broj škola i učenika iz svih krajeva Hrvatske s više od pet stotina prijava, Ministarstvo kulture i medija u skladu s Akcijskim planom Nacionalne strategije poticanja čitanja objavljuje novi Javni poziv osnovnim i srednjim školama za videonajave knjiga – učeničke radove.
Matematika u lektiri
U Osnovnoj školi Odra, u Novom Zagrebu ove školske godine odlučila se priključiti i knjižničarka škole s nešto drugačijim, ali jednako zabavnim i zanimljivim zadatcima. Pripremila je lektirne matematičke zadatke na temu Regoča i Šume Striborove za učenike četvrtih razreda pod nazivom “Matematika u lektiri”.
Kako zavoljeti čitanje?
Potaknuti učenike na čitanje je problem koji se godinama provlači kao pitanje na različitim edukacijama, seminarima, projektima i stručnim vijećima. Tijekom prošle školske godine 2021./22. Ana Vuksanović bila je učiteljica 4.b razreda Osnovne škole August Šenoa u Osijeku i neke od ključnih zadataka koje si je zadala je bio približiti učenicima čitanje, izgrađivati kulturu čitanja i razvijati njihovo kritičko mišljenje, potaknuti radost, interes i motivaciju kako bi se razvijali u osobe koje mogu samostalno i kritički doživjeti i vrednovati nova književna dijela s kojima se susreću.
Lektira u slici i riječi
Učenici Osnovne škole “August Cesarec” Ivankovo dobili su zadatak prikazati djelo Dinka Šimunovića Alkar u obliku stripa. Djelo vječne i neupitne kvalitete, intrigantne tematike čiji vremenski okvir pripada prošlosti, ali pitanja koja se u njemu nameću čine se svevremenskim. Učenici su prihvatili izazov i nastali su brojni uspješni radovi, a cijeli razred je pročitao lektiru.