CARNET-ovo natjecanje za izbor najbolje lektirne videonajave „Kamera, ton, e-lektira!“ ulazi u posljednju fazu tijekom koje biramo one najbolje.
Samo se srcem dobro vidi
Učenicima 8. razreda Osnovne škole Ksavera Šandora Gjalskog u Zaboku posljednje djelo za cjelovito čitanje bilo je djelo “Mali princ” autora Antoinea de Saint Exupéryja. Učenici su tijekom čitanja trebali odabrati jedan od brojnih citata ili ulomaka koji ih se posebno dojmio i napraviti vlastite planete.
Popis lektira u aplikaciji
Susret s knjigom je neizbježan, u djetinjstvu smo okruženi knjigama koje nam čitaju stariji, a kasnije ih i sami čitamo. Kada se govori o lektiri, često se čuju negativne konotacije. Učenicima je dosadna, nerazumljiva, predugačka…
Literarni natječaj: Ljekovita lektira
U povodu manifestacije Noć knjige 2021., a na Međunarodni dan dječje knjige (2. travnja), organizacijski odbor Noći knjige u suradnji s Hrvatskom udrugom školskih knjižničara objavilo je nagradni natječaj Ljekovita lektira. Pravo sudjelovanja imaju svi učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj, a provoditelji natječaja su stručni suradnici školski knjižničari.
Lektirni naslovi s kojima se srednjoškolci najčešće muče i trikovi kako ih savladati
Donosimo popis nekoliko djela s kojima se srednjoškolci najčešće muče, ali i neke korisne savjete kako im pristupiti da bi ih se lakše savladalo. Dakako, popis djela koje zadaju poteškoće razlikuje se od učenika do učenika, ovisno o njegovim kognitivnim sposobnostima i književnom afinitetu.
Uz obljetnicu rođenja Mate Lovraka – adaptacija scene vjenčanja na čakavštini
U Osnovnoj školi Jurja Dobrile iz Rovinja svake godine lektirna djela nastoje obraditi na kreativan i zanimljiv način. Ove školske godine, učenici 3. c razreda, scenu vjenčanja iz Lovrakovog romana “Vlak u snijegu” preveli su na čakavštinu. Lovrakova djela zauzimaju posebno mjesto u dječjoj književnosti. Ne čudi, stoga, što su novim kurikulumom “Vlak u snijegu” i “Družba Pere Kvržice” i dalje književna djela koje učenici moraju pročitati tijekom svog osnovnoškolskog obrazovanja.
“Smogovci” na majicama
Kako da lektira postane užitak, a ne mučenje? Kreativnim zadacima učenici pristupaju vedrije i zainteresiranije pa im je i takav način interpretacije lektirnih djela zanimljiviji. Osim što nastanu prekrasni dječji radovi, učenici zaista pročitaju djelo.
Escape (class) room lektira
U ponedjeljak, 23. studenog 2020. godine, učenici 4. c razreda Osnovne škole Dobriša Cesarić, Požega, na nov i suvremen način, radili su lektiru Družba Pere Kvržice metodom escape (class) room sa svojom učiteljicom Lidijom Pecko.
Obrada lektire izradom plakata
dodati Terezija Zokić
Kako obraditi lektirno djelo a da se izbjegne stereotip klasične obrade? Jedan od mogućih odgovora nametnuo se kroz dobre primjere naše nastavne prakse – izradom plakata pomoću plana plakata. Ovaj tekst obuhvaća sljedeće:
– Što je plakat?
– Plakat u nastavi
– Odlike dobro osmišljenog plakata
– Cilj izrade plakata
– Obrada lektire izradom plakata
– Samovrednovanje
– Prezentacija i vrednovanje učeničkih plakata
Lektira u novinama
Učenici Osnovne škole Ivan Lovrić, tijekom svibnja 2020. godine, obradili su djelo za cjelovito čitanje “Pisma iz mog mlina” Alphonsea Daudeta na drukčiji način.