Učenici sedmog razreda Osnovne škole Središće dobili su jedan zadatak s riječima koji su, prema vlastitom nahođenju, preoblikovali tako da zadatak bude jasniji.
Marin Getaldić, naš najveći matematičar
Dubrovnik je grad matematičara, što je i razumljivo jer su sve trgovačke svjetske sile uvelike bile sklone razvoju matematike. I prije Marina Getaldića Dubrovnik je dao poznate matematičare ali ih je on sve uvelike nadmašio. Rodio se 1568. godine u staroj obitelji koja se u dubrovačkim spisima spominje još od 940. godine.
Literarno-matematička radionica AIM: haiku ili kako smo povezali matematiku i književnost
Literarno-matematičkom radionicom AIM: haiku povezuje se nastava Matematike i Hrvatskoga jezika. Učenici samostalno stvaraju haiku pjesmu potaknuti frekventnim riječima uz upotrebu ChatGPT-a i Hrvatskog čestotnog rječnika. Upoznaju se s osnovama kriptografije, razvijaju kombinatoriku i intuiciju, a ujedno promišljaju o dobrobitima AI (umjetne inteligencije).
Kako se igra Sudoku
Sudoku je logička igra s brojevima. Kako biste je riješili morate se koncentrirati, ali i koristiti logičko razmišljanje.
DigiMath-Digital Education in Mathematics
Učenici sedmog razreda OŠ „Matija Gubec” iz Čeminca, uz mentorstvo učiteljice matematike i fizike Jasmine Alilović, sudjelovali su u školskoj godini 2022./2023. u međunarodnom eTwinning projektu DigiMath-Digital Education in Mathematics.
Geometrijski String Art
Je li moguće zabaviti se matematikom? Definitivno je moguće uz matematičku umjetnost. S učenicima sedmog razreda Osnovnoj školi “Bol” – Split pokušali su na zabavan način učiti matematiku: kroz umjetnost i dizajn.
Viši od najvišeg vrha na Zemlji?
Ponekad se stvari mogu sagledati i iz druge perspektive te privremeno zanemariti postojeća ustaljena pravila i mjere. Visinu kao mjeru udaljenosti može se sagledati različitim mjerenjima, npr. od srednje razine površine mora, od same baze uzvišenja ili od središta Zemlje.
Kako se nekad brojilo
Danas možemo samo pretpostavljati kako su ljudi nekad u davna vremena brojili i kako su nazivali brojeve prije nego što su naučili pisati. U prethistoriji se čovjek u brojanju vjerojatno oslanajao na svoje zapažanje, a neka papuanska plememena još se i danas kod brojenja služe prstima na rukama i na nogama.
Geoploče i matematika
Geoploča omogućuje vizualizaciju te je izvrsna pomoć u istraživanju matematičkih koncepata. Geoploče je izumio Caleb Gattegno 1950-ih. Geoploče dolaze u različitim veličinama, ali u osnovi se sve sastoje od niza razmaknutih igala. Razmak i raspored igala može varirati.
Matematičko čudo od djeteta
Učenik drugog razreda Osnovne škole Kajzerica pobjednik je državnog natjecanja u mentalnoj aritmetici. Množenja, dijeljena, zbrajanja, oduzimanja – vrlo brzo rješava u glavi. Ovo mu je treći put da je među najboljima u zemlji, a predstavljat će nas na krajem srpnja na svjetskom natjecanju u Maleziji.