Aktivno posredovanje gledanja audiovizualnih sadržaja podrazumijeva različite aktivnosti u kojima roditelji s djecom razgovaraju o sadržajima koje će gledati i zašto, odnosno o sadržajima koji nisu primjereni za gledanje i zašto te o sadržajima koje su gledali i kako su ih razumjeli. Pritom je važno da roditelji budu vodiči djeci kroz programske sadržaje, tumače ih i interpretiraju, pojašnjavaju i o njima raspravljaju i daju mišljenja.
Djeca kao influenceri
Među najpoznatijim svjetskim influencerima nalaze se i maloljetnici, pa čak i djeca predškolske i rane školske dobi. Mnoge od njih u virtualni su svijet uključili njihovi roditelji i na taj način počeli zarađivati.
Priprema za radionicu o ovisnosti o internetu
Iz edukativnih materijala “Digitalni mediji i mentalno zdravlje“, objavljenih u sklopu 4. Dana medijske pismenosti, prenosimo vam prijedlog radionice o ovisnosti o internetu s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.
Ideje kako integrirati medijsku pismenost u nastavu
Kad je riječ o medijskom obrazovanju, odnosno razvoju vještina medijske pismenosti kod djece i mladih u hrvatskim školama, kao najveći izazovi ističu se nedovoljna satnica, nedostatak nastavnih materijala, neujednačena opremljenost škola i osposobljenost nastavnika za poučavanje o medijima. Iako imamo mnogo odličnih primjera dobre prakse, koji su često predstavljeni u rubrici Učitelji na portalu medijskapismenost.hr, mnogi se pitaju odakle krenuti.
Valentinovo, književnost i eTwinning
Učenici 8. razreda Osnovne škole dr. Franje Tuđmana, Brela u sklopu eTwinning projekta “Our favourite books as news” obilježili su Valentinovo.
Materijali za nastavni sat o sigurnosti na internetu
Dan sigurnijeg interneta, koji se obilježava svake godine drugog utorka u veljači (ove godine 8. veljače), dobar je povod za posvećivanje barem jednog nastavnog sata ovoj važnoj temi. Na portalu medijskapismenost.hr postoji posebna rubrika Sigurnost na internetu u kojoj se mogu pronaći korisne informacije i prijedlozi tema za razgovor, kao i vježbe koje se mogu provesti s učenicima.
Projekt “Igram, pišem, lajkam”
Projekt sportskog novinarstva Hrvatskog školskog sportskog saveza “Igram, pišem, lajkam” nastavlja s radom u 2022. godini. Projekt je obnovljen i proširen te će u modificiranom obliku obrazovati i uključitih novih 20-ak učenika novinara u aktivnosti školskog sporta.
Društvene mreže i socijalna usporedba
Različiti medijski korisnici društvene mreže koriste na potpuno drugačiji način. Pritom osobito možemo razlikovati aktivno i pasivno korištenje mreža.
Ideje za razvoj medijske i emocionalne pismenosti djece od 12 i više godina
Kakve emocije bude razni mediji? Zašto su određeni filmski prizori nekima uzbudljivi, a nekima strašni? Što čini neku videoigru zabavnom ili neki oglas dirljivim? Kako napraviti medijski sadržaj koji će nekoga preplašiti ili pak usrećiti?
Kako provjeriti autentičnost fotografije
Iz edukativne brošure “Dezinformacije“, koju su Agencija za elektroničke medije i UNICEF objavili u sklopu Dana medijske pismenosti 2021., prenosimo vam prijedlog vježbe “Provjerite sliku”, u kojoj učenici pomoću obrnute tražilice fotografija istražuju je li neka fotografija istinita, odnosno je li prikazana u stvarnom kontekstu.