Različiti medijski korisnici društvene mreže koriste na potpuno drugačiji način. Pritom osobito možemo razlikovati aktivno i pasivno korištenje mreža.
![Društvene mreže i socijalna usporedba](https://www.skole.hr/wp-content/uploads/2021/10/shutterstock_556705432.jpg)
Različiti medijski korisnici društvene mreže koriste na potpuno drugačiji način. Pritom osobito možemo razlikovati aktivno i pasivno korištenje mreža.
Kakve emocije bude razni mediji? Zašto su određeni filmski prizori nekima uzbudljivi, a nekima strašni? Što čini neku videoigru zabavnom ili neki oglas dirljivim? Kako napraviti medijski sadržaj koji će nekoga preplašiti ili pak usrećiti?
Iz edukativne brošure “Dezinformacije“, koju su Agencija za elektroničke medije i UNICEF objavili u sklopu Dana medijske pismenosti 2021., prenosimo vam prijedlog vježbe “Provjerite sliku”, u kojoj učenici pomoću obrnute tražilice fotografija istražuju je li neka fotografija istinita, odnosno je li prikazana u stvarnom kontekstu.
Svjetski savez mladih Hrvatska od 8. do 10. prosinca 2021. organizira online konferenciju koja će se održati pod krovnom temom opismenjavanja mladih “Društvena abeceda – zakon, novac i mediji”.
U sklopu međunarodnog projekta EduMediaTest, koji u Hrvatskoj provodi Agencija za elektroničke medije, u svibnju 2021. uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja provedeno je testiranje učenika iz 15 srednjih škola diljem Hrvatske, pomoću interaktivnog digitalnog alata za evaluaciju razine medijske pismenosti.
Godišnja eTwinningova konferencija “eTwinning i medijska pismenost: uključiva zajednica i inovativni IKT alati” održat će se 4. i 5. studenoga 2021. u organizaciji Nacionalne organizacije za potporu eTwinningu koja djeluje u okviru Agencije za mobilnost i programe Europske unije.
Među najpoznatijim svjetskim influencerima nalaze se i maloljetnici, pa čak i djeca predškolske i rane školske dobi. Mnoge od njih u virtualni su svijet uključili njihovi roditelji i na taj način počeli zarađivati.
Mrežne stranice vaše škole jednostavan su primjer izvora koji možete analizirati s učenicima, no za slijedeće vježbe možete odabrati i neke druge stranice. Vježbe su dio obrazovnih materijala ‘Fake ≠ fact: Uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učionice’, objavljenih u sklopu 2. Dana medijske pismenosti u partnerstvu s Veleposlanstvom Kraljevine Švedske.
Je li više slobodnog vremena tijekom ljetnih mjeseci i za vas i vašu djecu značilo više gledanja televizije, igranja videoigara i surfanja internetom? Čak i ako se inače dosljedno držite pravila o tome koliko vremena u danu djeca smiju provesti uz medije, možda ste, kao i mnogi drugi roditelji, preko ljeta bili popustljiviji.
Dezinformacije nisu nov fenomen. One postoje otkad je čovječanstva. Ono što je danas novo njihova je digitalna distribucija i brzina širenja, raznolikost aktera koji sudjeluju u njihovoj proizvodnji i širenju te sofisticirane tehnologije za proizvodnju i dijeljenje dezinformacija ciljanim skupinama.