Europska komisija objavila je poziv za dostavu prijedloga za Potporu medijskoj pismenosti za 2024. godinu. Potpora medijskoj pismenosti provodi se u okviru Međusektorskog potprograma u programu Kreativna Europa koji, osim što obuhvaća djelovanja u svim kulturnim i kreativnim sektorima (uključujući audiovizualni), obuhvaća djelovanja u sektoru informativnih medija.
Društvene mreže i socijalna usporedba
Različiti medijski korisnici društvene mreže koriste na potpuno drugačiji način. Pritom osobito možemo razlikovati aktivno i pasivno korištenje mreža.
Vrste dezinformacija: Lažna veza, lažni kontkest, izmijenjen i izmišljen sadržaj
Postoje različite vrste dezinformacija koje se javljaju u različitim situacijama i prilagođavaju različitim medijima i platformama, a kroz vrijeme i razvijaju.
Otisak i sjena vašeg digitalnog identiteta
Jedna od lekcija iz nastavnih materijala Francuskog nacionalnog centra za medijsku i informacijsku pismenost (CLEMI), koje je Agencija za elektroničke medije prevela na hrvatski u suradnji s Veleposlanstvom Republike Francuske u Republici Hrvatskoj, na zanimljiv način bavi se temom digitalnih otisaka.
Slika o sebi: Kakvo je moje virtualno ja?
“Jedan od najvažnijih ciljeva adolescencije je izgradnja što je moguće jasnije slike o tome tko smo, kakvi smo, koje su naše vrijednosti i kakva osoba želimo biti. Slika o sebi je skup ideja, osjećaja i misli o samome sebi, odnosno doživljaj sebe i vlastitog funkcioniranja na raznim životnim područjima”, keže izv. prof. dr.sc. Josipa Mihić, pročelnica Odsjeka za poremećaje u ponašanju na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, u videolekciji “Slika o sebi“.
Kako podržati djecu u svijetu medija: savjeti za roditelje osnovnoškolaca
Obitelj je mjesto gdje se odlučuje s kojim će medijima dijete doći u doticaj i kakvu će važnost mediji imati u djetetovu svakodnevnom životu. Da bi djeca mogla postati kompetentni korisnici medija, moraju ovladati tehnologijom, no mnogo je važnije naučiti ih kako da izgrade kritički stav i podržati ih u tome.
Djeca kao influenceri
Među najpoznatijim svjetskim influencerima nalaze se i maloljetnici, pa čak i djeca predškolske i rane školske dobi. Mnoge od njih u virtualni su svijet uključili njihovi roditelji i na taj način počeli zarađivati. Kako bi se djecu zaštitilo od izrazito ambicioznih roditelja i spriječilo iskorištavanje djece, neke države već su donijele ili planiraju donijeti zakon koji će onemogućiti roditeljima ostvarivanje zarade iskorištavanjem vlastite djece.
Webinar o animiranom filmu u sklopu projekta “Animiraj se!”
Filmsko-kreativni studio VANIMA iz Varaždina organizira webinar u sklopu EU projekta KA210 pod nazivom “Animiraj se!”.
Priručnik za filmsku kritiku za učenike i nastavnike
Besplatno dostupan “Mali priručnik za filmsku kritiku“, koji je objavila Udruga Djeca susreću umjetnost, a sufinanciran je sredstvima Grada Zagreba i programa Kreativna Europa – potprograma MEDIA, donosi osnove filmskog jezika, praktične alate za analizu filma, primjere kako pisati filmsku kritiku te mali rječnik ključnih pojmova.
Razlike između mikro, makro i megainfluencera
Tko su mikro, makro i meganinfluenceri saznajte iz poglavlja o vrstama influencera s obzirom na broj pratitelja iz radnog priručnika za nastavnike i roditelje učenika osnovnih i srednjih škola “Influenceri i njihova uloga u životima djece i mladih”.