Iz edukativne brošure “Dezinformacije“, koju su Agencija za elektroničke medije i UNICEF objavili u sklopu Dana medijske pismenosti 2021., prenosimo vam prijedlog vježbe “Provjerite sliku”, u kojoj se pomoću obrnute tražilice fotografija istražuje je li neka fotografija istinita, odnosno je li prikazana u stvarnom kontekstu.
Zabavan priručnik o internetu za osnovnoškolce
“Vodič za pametno dijete kroz internetski svijet čuda – Komplet čarobnih napitaka i magičnih alata koje djeca mogu upotrebljavati na internetu“, zanimljiva je publikacija za djecu osnovnoškolske dobi koju je objavila Europska komisija te se može besplatno preuzeti u digitalnom obliku na internetskoj stranici Ureda za publikacije Europske unije.
Razlike između mikro, makro i megainfluencera
S obzirom na broj pratitelja razlikujemo mikroinfluencere, makroinfluencere i megainfluencere (Kaya, Mulcahy, Parkinson, 2020).
Sufinanciranje projekata medijske pismenosti u 2023.
Vijeće za elektroničke medije donijelo je 10. studenog 2022. odluku o raspisivanju Javnog poziva za sufinanciranje projekata na temu poticanja medijske pismenosti za 2023. godinu.
Prijave na radionicu za nastavnike: Procjena pouzdanosti informacija
U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Veleposlanstva Francuske Republike u RH, 25. studenog od 11:30 do 13:30 sati u Tribini Grada Zagreba, Kaptol 27, održat će se radionica za nastavnike pod nazivom “Procjena pouzdanosti informacija”.
Kako društvene mreže koristiti na zdrav način i izbjeći ovisnost o internetu
Na radionici za srednjoškolce, koju u sklopu Mjeseca hrvatske knjige organiziraju Knjižnice grada Zagreba – Gradska knjižnica i Portal medijskapismenost.hr, sudionici će istraživati kako i zašto koriste društvene mreže te kako prepoznati svoju granicu između normalnog i prekomjernog korištenja interneta.
Algoritamska pismenost važan je element medijske pismenosti
Roditelji su nas još dok smo bili mali strpljivo učili kako kao pješak trebamo prijeći s jedne na drugu stranu prometnice. Vjerojatno se sjećate kada su govorili da treba stati, pogledati prvo lijevo pa desno i provjeriti približava li se automobil ili neko drugo vozilo. Prijelaz preko ceste je zapravo relativno jednostavan algoritam koji počinje provjerom je li sigurno zakoračiti na kolnik, a završava kada stignemo na drugu stranu.
Kada se dezinformacije najbrže šire
Dezinformacije se najbrže šire kada su u pitanju političke vijesti i politički događaji (npr. izbori) te u izvanrednim okolnostima (npr. oko bolesti COVID-19 ili prirodnih katastrofa poput potresa).
Influencer ≠ uzor: prijedlog radionice i dodatnih aktivnosti za učenike
“Influenceri i mi” tema je filmskog natječaja za djecu i mlade koji se održava u sklopu 5. Dana medijske pismenosti. Nastavnici koji žele svoje učenike potaknuti na sudjelovanje u ovom natječaju, ali i svi oni koji neovisno o tome žele u učionici posvetiti pažnju ovoj aktualnoj i važnoj temi, mogu provesti radionicu o influencerima i uzorima iz naših edukativnih materijala “Digitalni mediji i mentalno zdravlje“.
Ideje kako medijsku pismenost integrirati u nastavu
Kad je riječ o medijskom obrazovanju, odnosno razvoju vještina medijske pismenosti kod djece i mladih u hrvatskim školama, kao najveći izazovi ističu se nedovoljna satnica, nedostatak nastavnih materijala, neujednačena opremljenost škola i osposobljenost nastavnika za poučavanje o medijima. Iako ima mnogo odličnih primjera dobre prakse, koji se predstavljaju u rubrici Učitelji na portalu medijskapismenost.hr, mnogi se pitaju odakle krenuti.