Studija “Jačanje otpornosti društva na dezinformacije: analiza stanja i smjernice za djelovanje” nastala je u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti u kojem su Ministarstvo kulture i medija i Agencija za elektroničke medije nositelji mjere “Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka”.
Priručnik za prilagodbu filmova za osobe s oštećenjima vida i sluha
U sklopu projekta Filmom do senzibilizacije, Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator objavila je online Priručnik za prilagodbu audiovizualnog sadržaja, namijenjen prvenstveno filmskim dužinama u osnovnim i srednjim školama, ali i svim drugim mladim i odraslim autorima koji žele svoje filmove učiniti dostupnima osobama s oštećenjima vida i sluha.
Mladi i mediji – Rezultati ankete
Mladi u Hrvatskoj prepoznaju važnost medijskog obrazovanja i žele više sadržaja vezanih uz medijsku pismenost u školi. Najviše ih zanima kako prepoznati lažne vijesti i dezinformacije te kako korištenje društvenih mreža utječe na mentalno zdravlje.
Medijska i digitalna pismenost tek su početak u zaustavljanju dezinformacija
Prema nedavnom američkom istraživanju, u dijeljenju netočnih informacija u online okruženju sudjeluju zapravo svi, bez obzira na razinu digitalne pismenosti i mogućnosti raspoznavanja je li nešto istinito ili nije.
Djeca kao influenceri
Među najpoznatijim svjetskim influencerima nalaze se i maloljetnici, pa čak i djeca predškolske i rane školske dobi. Mnoge od njih u virtualni su svijet uključili njihovi roditelji i na taj način počeli zarađivati. Kako bi se djecu zaštitilo od izrazito ambicioznih roditelja i spriječilo iskorištavanje djece, neke države već su donijele ili planiraju donijeti zakon koji će onemogućiti roditeljima ostvarivanje zarade iskorištavanjem vlastite djece.
Potrebe koje zadovoljavamo koristeći društvene mreže
Kada je riječ o korištenju interneta, počeci njegove uporabe vežu se uz rane šezdesete godine 20. stoljeća, a početkom 21. stoljeća internet postaje vodeći komunikacijski medij.
Mudro čita(j)mo medijske sadržaje
Školska knjižnica Osnovne škole Vladimira Nazora iz Vinkovaca u svibnju je bila u znaku poticanja i razvijanja medijske pismenosti u okviru autorskog projekta “Mudro čita(j)mo medijske sadržaje” školskih knjižničarki Zrinke Jurić i Josipe Sudarević.
Javno savjetovanje o programu za jačanje otpornosti na dezinformacije
Od 26. svibnja do 17. lipnja 2022. u tijeku je javno savjetovanje za pripremu programa “Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka“, koji će u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti provoditi Ministarstvo kulture i medija i Agencija za elektroničke medije.
Više od 33 tisuće sudionika učilo o medijima na više od 558 događanja
Peti Dani medijske pismenosti, u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, ove su godine privukli do sada najveću pozornost građana.
Prvi broj e-časopisa “Pet koraka do istine”
Učenici Osnovne škole Popovac sa školama partnerima iz Hrvatske i Srbije sudjelovali su u eTwinningovom projektu “Pet koraka do istine 2022.” Projektom se, osim poticanja i promicanja sigurnije i odgovornije uporabe tehnologije i stavljanja naglaska na medijsku pismenost, omogućuje razvoj kompetencija 21. stoljeća. Prema široko prihvaćenoj definiciji medijska pismenost “uključuje sposobnosti pristupa, analize, vrednovanja i stvaranja medijskih poruka u različitim oblicima.”