Na početku školske godine 2022./2023. nastavnici iz Osnovne škole Ivana Lovrića u Sinju Nena Kekez Grubiša, Jure Poljak i Rozana Ivković-Ćurić osmislili su projekt „Per aspera ad astra“ (Malen ispod zvijezda) kojim su povezali nastavu Geografije, Povijesti, Kemije i Matematike.
Projekti međupredmetne teme Održivi razvoj
Održivi razvoj promovira se različitim nacionalnim i globalnim kampanjama u koje je primjereno uklopiti projektni rad učenika u okviru istoimene međupredmetne teme. Tijekom rujna obilježava se, primjerice, Europski tjedan održivog razvoja povodom kojeg su se u Osnovnoj školi Ivane Brlić-Mažuranić Ogulin provele dvije zanimljive projektne aktivnosti s učenicima svih sedmih i prvih razreda.
e-Škole scenariji poučavanja – neizostavan dio nastavnog procesa
Frontalni se oblik nastave sve češće zamjenjuje oblicima rada usmjerenim na učenika. Tradicionalno učenje koje uključuje „prenošenje znanja, koje je često odvojeno od učeničkog iskustva i konkretnih životnih uvjeta“ [1], ne može u dovoljnoj mjeri zadovoljiti potrebe suvremenog društva.
Nagrada za sudjelovanje u kampanji “LikeYou2”
U kampanji “LikeYou2”, cilj je bio potaknuti što više građana na testiranje ili kontrolu dijabetesa tipa 2, a sudjelovati su mogle sve zagrebačke osnovne i srednje škole. Ova javnozdravstvena kampanja u Industrijskoj strojarskoj školi shvaćena je vrlo ozbiljno što je rezultiralo osvajanjem 50.000,00 kuna zbog najvećeg broja osoba koje su učenici potaknuli na testiranje.
Projekt “Škole za Afriku” za djecu Madagaskara
Već je postalo tradicijom da se Osnovna škola Bijaći iz Kaštel Novoga uključi u UNICEF-ov projekt “ŠKOLE ZA AFRIKU”. Tako je bilo i ove godine. Učenici 3. a i 4. b razreda odazvali su se pozivu organizatora projekta tako što su i ovu školsku godinu aktivno sudjelovati u ovom humanitarnom projektu kojem je za cilj dobrobit najranjivije djece Afrike te stvaranje boljeg i pravednijeg svijeta.
Školski projekt Gimnazije Karlovac “Održivi razvoj kroz odgovornu potrošnju papira”
Školski projekt Gimnazije Karlovac “Održivi razvoj kroz odgovornu potrošnju papira“ osmislile su profesorice Snježana Fištrović i Zrinka Tomašković na prijedlog ravnateljice škole Snježane Štranjgar. Osnovni je cilj projekta bio definirati održivu količinu papira kojom bi pokrili potrebe svakodnevnog funkcioniranja škole, ali i razviti svijest učenika o odgovornijoj potrošnji općenito.
Putevima digitalnog traga – nove obrazovne avanture s e-Škole scenarijima poučavanja za međupredmetne teme
Nastavni proces, njegovo osmišljavanje i provođenje predstavljaju izniman izazov svakom nastavniku. Svakodnevno donosimo odluke o aktivnostima koje ćemo provoditi zajedno sa svojim učenicima. Jedino što nam je na samom početku poznato je razred u koji ulazimo i ishod kojeg trebamo ostvariti. Na koji ćemo to način izvesti, ostaje na nama i našoj domišljatosti.
Ljudska prava povezala nastavne predmete
U 1. a razrednom odjelu (zanimanja strojarski računalni tehničar) Tehničke škole u Požegi, pojedina očekivanja međupredmetne teme Građanskog odgoja i obrazovanja ostvarena su tijekom prosinca pomoću integriranog poučavanja i međupredmetne korelacije s nastavnim predmetima računalstvo, engleski jezik, tehnička mehanika i sat razrednika.
Primjeri dobre prakse-Postavljanje akvarija
Učenici drugog i četvrtog razreda smjera veterinarski tehničar Medicinske škole u Rijeci svake godine postave školski akvarij sa slatkovodnim ribama. Cilj je ovog projekta povezati predmete veterinarske struke s međupredmetnim temama: osobni i socijalni razvoj, učiti kako učiti i poduzetništvo.
Međupredmetne teme na projektnom danu (s naglaskom na prirodoslovlje)
Međupredmetne teme omogućuju učenicima povezivanje sadržaja različitih nastavnih predmeta. Razvoj međupredmetnih kompetencija učenika puno je učinkovitiji ukoliko se međupredmetne teme ostvaruju kroz neki zajednički projekt. Takve projekte škole mogu organizirati na više načina.