Učenicima 4. razreda Osnovne škole Tučepi je učiteljica Marlena Bogdanović osmislila projekt “Intervju s likom iz romana Ključić oko vrata”.
![Interaktivna nastava u obradi lektire](https://www.skole.hr/wp-content/uploads/2021/03/shutterstock_236774326.jpg)
Učenicima 4. razreda Osnovne škole Tučepi je učiteljica Marlena Bogdanović osmislila projekt “Intervju s likom iz romana Ključić oko vrata”.
Nastavnica povijesti i filozofije iz Srednje škola Ban Josip Jelačić iz Zaprešića, Željka Winkler, boravila je od 13. do 17. ožujka 2023. u Greaker Videregaende skole, u Norveškoj, u sklopu aktivnosti praćenja rada.
Dugometražni igrani film za djecu Nevena Hitreca ‘Dnevnik Pauline P.’, nastao prema istoimenom romanu autorice Sanje Polak, u kino prikazivanje diljem Hrvatske kreće 23. ožujka 2023. U novom ruhu, kao vedru obiteljsku komediju s elementima humora i fantastike, film je dobio temeljem pozitivnog mišljenja Agencije za odgoj i obrazovanje preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja za gledanje u kinima u sklopu nastave medijske kulture u osnovnim školama.
Ono što nam je digitalna tehnologija donijela, a osmišljeno je radi zabave, svakako su videoigre. Otkako je prva igrica Tennis for two predstavljena javnosti, prošle su čak 64 godine! Svijet videoigara iznimno je napredovao na različitim razinama, a virtualna stvarnost nešto je o čemu su naši djedovi i bake mogli samo sanjati.
U posljednje se vrijeme sve više govori o umjetnoj inteligenciji. „Umjetna inteligencija zapanjila svijet – što je ChatGPT i može li zamijeniti ljude? S ChatGPTom svijet se zauvijek promijenio“…. samo su neki od brojnih novinskih i internetskih naslova koji su krajem prosinca „okupirali“ medijske prostore prenoseći vijesti o chatu s umjetnom inteligencijom.
Projekt “The Three Rs and Animal Use in Science” financira Zajednički istraživački centar Europske komisije u okviru inicijative Europskog parlamenta, a provodi ga European Schoolnet (EUN). Cilj mu je izgraditi aktivnosti za podučavanje učenika osnovnih i srednjih škola o dobrobiti laboratorijskih životinja i zakonodavstvu EU-a koje utjelovljuje tri R-a (zamjena, redukcija i poboljšanje). U sam je projekt uključena i nastavnica matematike iz Hrvatske, zaposlena u I. gimnaziji Osijek, kao jedna od članica Panela vodećih nastavnika u Tri R projektu.
Suvremena nastava podrazumijevaju visok stupanj interakcije nastavnika i učenika, učenika međusobno te učenika i nastavnih sadržaja. Nastavnik organizira fleksibilan slijed nastavnih aktivnosti i postupaka kako bi povećao produktivnost učenika u stjecanju kompetencija i primjenjivih znanja.
Radoznalost, potreba za istraživanjem i druženjem te želja za razumijevanjem prirođena je svakom djetetu. To je razlog što učenici dobro reagiraju na projektnu nastavu iako spada u zahtjevnije oblike rada. Znanja stečena projektnom nastavom najčešće su trajna znanja.
U Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu 2. studenoga otvorena je izložba pod nazivom Hrvatska pisana baština u nastavi hrvatskoga jezika i povijesti od srednjeg vijeka do 19. stoljeća koja se može pogledati do 12. studenoga 2022. godine.
Marina Golec, učiteljica u Osnovnoj školi Sveti Petar Orehovec, boravila je u Osnovnoj školi “Momčilo Nastasijević” u Gornjem Milanovcu u Srbiji. Posjet spomenutoj školi organiziran je u sklopu sklopu Erasmus+ KA 121 projekta “Rights now!” (“Prava sada!”), a cilj je bio upoznati metode rada koje primjenjuju u razrednoj nastavi u spomenutoj školi.