Svim nastavnicima kemije na raspolaganju su film i priručnik “Chemistry: All About You”, koji sadrže upute i materijale za pripremu inovativnog i zabavnog sata kemije.
Koristimo li i koliko web 2.0 alate u nastavi?
Web 2.0 alati nalaze primjenu u svim razinama obrazovanja, od osnovnih škola do sveučilišta. Kako smo svjedoci stalnih očekivanja naših učenika da nastavnici koriste nove tehnologije u obrazovanju to su se u promišljanju o ovoj temi nametnula sljedeća pitanja: koriste li nastavnici Web 2.0 alate, na koje načine i u kojoj mjeri, te koji su njihovi planovi za budućnost?
Rad s djecom u mješovitim dobnim skupinama
Mješovita dobna skupina je kombinacija djece mješovite dobi u jednom razrednom odjelu. Može se organizirati za učenike nižih razrednih odjela, a ponekad i za učenike starije dobi, od petog do osmog razreda.
Konceptualne mape u nastavi
Tehniku konceptualnog mapiranja razvio je Joseph D. Novak i njegov tim na sveučilištu Cornell 70-ih godina prošlog stoljeća. Novakov rad se bazirao na kognitivnim teorijama Davida Ausubela (teorija asimilacije), koji je naglašavao važnost predznanja kao mogućnost da se uče novi pojmovi. Česta je usporedba konceptualnih mapa sa umnim mapama.
Nastavna umijeća
Koja su sve znanja i osobine nastavnika potrebne za učinkovito poučavanje? Prema knjizi Chrisa Kyriacoua za uspješno poučavanje nastavnici bi trebali posjedovati i razvijati temeljna nastavna umijeća. Autor kaže: “Biti djelotvoran nastavnik znači znati čime i kako potaknuti učenike da uče”.
Provođenje istraživanja u nastavi
Kako bi mogli valorizirati i unapređivati svoj rad nastavnici bi trebali usvojiti praktične i teorijske osnove znanstvenog istraživanja odgoja i obrazovanja.
Wiki u nastavi
Wiki je ime jednog specifičnog alata za upravljanje sadržajem (CMS – Content Management System). Od drugih takvih sustava razlikuje se po tome što dinamičko stvaranje web sadržaja nije ograničeno na uži broj korisnika, nego to može činiti svatko tko to želi.
Igra u nastavi
“Razlog zbog kojeg većina djece ne voli školu nije to što je rad pretežak, nego jer je potpuno dosadan” (dr. Seymour Papert, prof. na Institutu tehnologije u Massachusettsu). Prema izvještaju Američke akademije za pedijatriju (American Academy of Pediatrics) nestrukturirana igra je zdrava i predstavlja temelj za pomoć u usvajanju socijalnih, emocionalnih i kognitivnih vještina, ali i kao pomoć u nošenju sa stresom.
Projektno učenje
Projektno učenje pomaže učenicima u razvijanju vještina važnih u društvu znanja u kojem je naglasak na korištenju tehnologije. Projektno učenje jest metoda poučavanja u kojoj se učenici angažiraju u kontinuiranom, suradničkom istraživanju. Projektno učenje razlikuje se od istraživačkoga upravo zato što je suradnja među učenicima temeljna komponenta.