U tekstu koji slijedi predstavit ćemo vam obrazovne trendove i suvremene pedagoške metode karakteristične za koncept suvremene škole koje učenika stavljaju u aktivan odnos prema sadržaju učenja i koje potiču samostalnost i odgovornost za učenje.
![Obrazovni trendovi i suvremene pedagoške metode (1. dio)](https://www.skole.hr/wp-content/uploads/2021/02/shutterstock_739173964-1.jpg)
U tekstu koji slijedi predstavit ćemo vam obrazovne trendove i suvremene pedagoške metode karakteristične za koncept suvremene škole koje učenika stavljaju u aktivan odnos prema sadržaju učenja i koje potiču samostalnost i odgovornost za učenje.
Kad je riječ o medijskom obrazovanju, odnosno razvoju vještina medijske pismenosti kod djece i mladih u hrvatskim školama, kao najveći izazovi ističu se nedovoljna satnica, nedostatak nastavnih materijala, neujednačena opremljenost škola i osposobljenost nastavnika za poučavanje o medijima. Iako imamo mnogo odličnih primjera dobre prakse, koji su često predstavljeni u rubrici Učitelji na portalu medijskapismenost.hr, mnogi se pitaju odakle krenuti.
Svakodnevno postavljamo niz pitanja koje sadrže „Što ako?“ iskazujući izvjestan strah od posljedica. Čini se da je strah sveprisutna epidemija u našem društvu.
Kada dijete krene u školu, osim prijateljstava koje gradi s drugom djecom u razredu, ono gradi i jedinstven odnos sa svojim nastavnicima. Toliko koliko je bitan kvalitetan i uspješan odnos između djeteta i nastavnika, jednako je tako bitan odnos između roditelja i nastavnika.
Brojni hrvatski muzeji i druge kulturne institucije uključili su se svojim programima u ovogodišnje izdanje manifestacije Noć muzeja, s prigodnom temom – Muzeji između stvarnog i digitalnog. Noć muzeja održava se u petak, 28. siječnja.
U prvom su dijelu teksta Kako nastavnici mogu provoditi proces „Potrage za učenjem“ opisane temeljne značajke procesa i prve dvije grupe pitanja. „Potraga za učenjem“ (eng. Looking for Learning) suvremena je metoda koja nastavnicima omogućava povratnu informaciju o tome kako njihovi učenici uče, usvajaju znanje i gradivo i daje stvarni uvid u proces učenja.
Japanska vlada raspisala je natječaj za dodjelu MEXT stipendija za stručno usavršavanje u Japanu za učitelje i profesore osnovnih i srednjih škola.
Godina pred nama obiluje filmovima snimljenima prema knjigama, što je nadahnulo CineStar da predstavi novi kino koncept – Cinema Book Club, čije će se prvo izdanje održati od 27. do 30. siječnja u Kaptol Boutique Cinema.
U prostoru Drvodjeljske škole Zagreb, u ponedjeljak, 17. siječnja 2022. godine, za nastavnike općeobrazovnih sadržaja i za nastavnike strukovnih sadržaja održana je radionica uživo pod nazivom: “Praćenje i vrednovanje nastave uz pomoć digitalnih alata”.
Pulska filmska tvornica poziva sve zainteresirane da se prijave na program kontinuirane edukacije, tehničke i sadržajne pomoći autorima i autoricama Pule i Istre u realizaciji njihovih festivalskih filmova – Filmski inkubator. Prijave su otvorene do 2. veljače 2022.