Agencija za mobilnost i programe Europske unije poziva aktivne dionike u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju na prijavu za sudjelovanje na seminaru u okviru aktivnosti transnacionalne suradnje (Transnational Cooperation Activity – TCA) Project Incubator – The future of VET, koji će se održati u Helsinkiju u Finskoj, 11.-13.11.2019. u organizaciji finske nacionalne Erasmus+ agencije.
Poziv na prijavu za sudjelovanje na seminaru „Professional development of staff in VET: from policy to practice“, Nizozemska
Agencija za mobilnost i programe Europske unije poziva nastavnike strukovnih škola na prijavu za sudjelovanje na seminaru u okviru aktivnosti transnacionalne suradnje (Transnational Cooperation Activity – TCA) Professional development of staff in VET: from policy to practice, koji će se održati u Eindhovenu u Nizozemskoj, 6.-8.11.2019. u organizaciji nizozemske nacionalne Erasmus+ agencije.
Otvorene prijave za stručne skupove za nastavnike strukovnih predmeta
Stručno usavršavanje osmišljeno je kao dio aktivnosti projekta “Modernizacija sustava stručnog usavršavanja nastavnika strukovnih predmeta”. Usavršavanje će se provoditi kroz temeljne i izborne module, uključujući teme iz znanstvenoga polja pedagogije i njezinih pripadajućih grana – didaktike i školske pedagogije. Osim navedenih, moduli stručnih usavršavanja pokrivaju široki spektar interdisciplinarnih tema koje obuhvaćaju psihologiju odgoja i obrazovanja, metodiku, informacijsko-komunikacijske znanosti, savjetodavni rad, obrazovni menadžment te obrazovnu politiku.
PETICA – igrom do zdravlja, edukacija o provedbi programa prevencije pretilosti u djece školske dobi
Skup je namijenjen učiteljima razredne nastave, studentima i ravnateljima čije škole su sudionici programa „PETICA – igrom do zdravlja“. Stručni će se skup održati u petak, 6. rujna 2019. godine, u 12 sati u Centru za zdravlje mladih, Heinzelova 62a u Zagrebu.
Isključivanje iz grupa na društvenim mrežama i u aplikacijama za dopisivanje
Istraživanja pokazuju da danas većina djece posjeduje pametni telefon koji im već od rane dobi omogućuje pristup internetu. Mnoga djeca većinu vremena na pametnim telefonima igraju igre ili se dopisuju sa svojim vršnjacima, često unutar različitih grupa u aplikacijama poput Whatsappa, Vibera i slično.
Čitateljska pismenost u kontekstu medijske pismenosti
Medijski teoretičar Marshall McLuhan već je šezdesetih godina prošloga stoljeća naglasio da mediji nisu samo (pasivni) prijenosnici poruka. Medij je poruka, rekao je McLuhan, naglašavajući time da medij koji prenosi poruku ujedno postaje dijelom poruke, utječe na njezin smisao, jednako kao što utječe na proces našega razmišljanja tijekom stvaranja te poruke.
Učitelji su važni! – Marko Košiček
U osmom razgovoru po redu predstavljamo Marka Košičeka, kemičara sa Zavoda za molekularnu medicinu Instituta Ruđer Bošković, koji je 2015. godine osvojio Državnu nagradu za znanost za popularizaciju i promidžbu prirodnih znanosti.
Učitelji su važni! – Sonja Gali
Saznajte tko je od učitelja posebno inspirirao Sonju Gali, profesoricu kemije u Gimnaziji Matije Antuna Reljkovića u Vinkovcima, u mirovini, dobitnice INA-ine nagrade NajProfesorica.
Govor mržnje na internetu i društvenim mrežama
Govor mržnje teško je definirati, a često se uspoređuje, pa čak i jednim dijelom izjednačuje s klevetom i/ili uvredom. No, u raspravama se najčešće spominje Preporuka Vijeća Europe koja govor mržnje definira kao “sve oblike izražavanja koji šire, potiču, promiču ili opravdavaju rasnu mržnju, ksenofobiju, antisemitizam i druge oblike mržnje temeljene na netoleranciji, uključujući i netoleranciju izraženu agresivnim nacionalizmom i etnocentrizmom, diskriminacijom ili neprijateljstvom prema manjinama, imigrantima ili ljudima imigrantskog porijekla” (Rokša-Zubčević, Bender, Vojvodić, 2017: 10).
Najava drugog okruglog stola o učiteljima budućnosti u sklopu priprema za predsjedanje Republike Hrvatske Vijećem Europske unije
U prvom semestru 2020. godine Republika Hrvatska predsjeda Vijećem Europske unije te u vezi s tim Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH priprema i razrađuje prioritetne teme vezane uz područje obrazovanja.