Europska agencija za posebne potrebe i uključivo obrazovanje, u sklopu projekta IKT za pristupačnost informacija u učenju, objavila je smjernice za pristupačne informacije.
![Smjernice za pristupačne informacije](https://www.skole.hr/wp-content/uploads/2019/12/default-image.jpg)
Europska agencija za posebne potrebe i uključivo obrazovanje, u sklopu projekta IKT za pristupačnost informacija u učenju, objavila je smjernice za pristupačne informacije.
Krajem dvadesetog stoljeća, dok su računala polako pronalazila puteve iz garaža i istraživačkih instituta prema odgojno-obrazovnim institucijama, učitelji i nastavnici započeli su istraživati različite načine za razumijevanje složenih odnosa između informacijskih tehnologija, odgoja i obrazovanja. Stručnjacima iz područja pedagogije, didaktike i metodike odmah je bilo jasno da su računala mnogo više od pukih alata – međutim, razvoj teorijske perspektive za izučavanje njihove uloge u odgoju i obrazovanju pokazao se kao poprilično tvrd orah.
Refleksija je okosnica suvremenog obrazovanja, rada s učenicima, ali i osvrtanje na sam rad nastavnika. Sama je po sebi vrlo moćna strategija koja činjenice stavlja u jasnu perspektivu i daje mogućnost uvida u realnost današnjeg obrazovanja, ali i načina na koji će se učenici poučavati te proširiti stečeno znanje različitim sadržajima u procesu obrazovanja.
Pisali smo o odnosu između nastavnika i različitih tipova učenika, koliko je bitno za nastavnike zadržati pozitivan pristup, smirenost ali i kako pravodobno reagirati u određenim situacijama. U nastavku osvrćemo se na činjenicu kako netipični učenici mogu djelovati kao preveliki izazov, ali upravo iz odnosa između takvih učenika i nastavnika protječe obostrano profesionalno, osobno i nadasve životno svakodnevno iskustvo i znanje. Umijeće je predavati i podučavati, ali tajna je vještina biti dobar nastavnik učenicima za koje se općenito smatra kako ne zaslužuju uvijek drugu priliku.
Novom se kurikularnom reformom u nastavu uvodi i stavlja naglasak na individualizirani pristup svakom učeniku. Individualizirani se pristup uvelike razlikuje od individualnog rada kojeg učenik samostalno izvršava u učionici za vrijeme nastave. Ovakvim se pristupom očekuju i odgojno-obrazovni ishodi koji će učiteljima, učenicima ali i roditeljima pružiti objektivniji uvid u ono što se od učenika očekuje, njegovo znanje, sposobnosti ali i područja koja trebaju veću pozornost.
U članku Odgoj i obrazovanje u eri kolonizacije virtualnosti (Jandrić i Kuzmanić, 2014) pokazali smo da je stare ideje moguće odjenuti u digitalno ruho kako bi doživjele novu mladost i pomogle nam u opisivanju složenih procesa koji karakteriziraju suvremeni odgoj i obrazovanje.
Godine 2001., u govoru koji je održao povodom prihvaćanja nagrade Američke strukovne organizacije kompozitora, umjetnika i producenata (ASCAP), čuveni umjetnik Tom Waits prisjetio se kolonizacije Novog svijeta. “Kada ljudi migriraju na drugi kontinent”, kaže Waits, “sobom nose svoje sjemenke i svoje pjesme. One su manje ili više sve što im je potrebno kada stignu na odredište” (Waits, 2001).
Odjel za matematiku Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku i Udruga matematičara Osijek, uz potporu Agencije za odgoj i obrazovanje, organiziraju Državni stručni skup nastavnika matematike. Skup će biti održan na Ekonomskom fakultetu i Odjelu za matematiku 25. i 26. kolovoza 2016. godine.
U četvrtak, 10. ožujka 2016. godine Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja objavio je raspored edukacije ocjenjivača i ocjenjivanja na državnoj maturi 2015./2016. godine u ljetnom roku. Edukacije ocjenjivača namijenjene su za sljedeće predmete: biologija, likovna umjetnost, geografija, psihologija, informatika, fizika, politika i gospodarstvo, kemija, sociologija, hrvatski jezik, engleski jezik, matematika i njemački jezik.
Nastavnici se često pitaju na koji način kompleksne prirodne fenomene objasniti svojim učenicima. Kako neku fizikalnu silu, kemijsku reakciju ili biološki proces objasniti na jednostavan i po mogućnosti iskustven način?