Projekt razvoja školskog kurikuluma “Sigurnost djece na Internetu”, u kojemu CARNet sudjeluje kao suradnik, ulazi u pretposljednju fazu – pilot testiranje pripremljenog kurikuluma i pratećih obrazovnih sadržaja.
![Nova faza projekta Sigurnost djece na Internetu](https://www.skole.hr/wp-content/uploads/2019/12/default-image.jpg)
Projekt razvoja školskog kurikuluma “Sigurnost djece na Internetu”, u kojemu CARNet sudjeluje kao suradnik, ulazi u pretposljednju fazu – pilot testiranje pripremljenog kurikuluma i pratećih obrazovnih sadržaja.
Kako pripremate svoje nastavne sate i učionicu za prvi dan škole vjerojatno razmišljate i o kontaktu s roditeljima. Za kvalitetan početak nove školske godine iznimno je važno jasno informiranje o očekivanjima u razredu i pružanje roditeljima drugih relevantnih informacija.
Nakon što su prošli izobrazbu iz znakovnoga jezika i Brailleovog pisma, u sklopu projekta “Sign 2 me”, profesorima slavonskobrodske škole uručene su diplome. Diplome se odnose na izobrazbu iz znakovnog jezika koju su proteklih mjeseci prolazili profesori ove škole, koju pohađaju pretežno učenici za poljoprivredna zanimanja.
Pod naslovom „Od obrazovanja do zapošljavanja i primjene ICT-a radu“ u Zagrebu je od 10. do 13. lipnja održana godišnja konferencija organizacije European Distance and E-Learning Network. Konferencija je okupila 350 sudionika, što ju čini drugim po veličini europskih konferencija o e-učenju. Domaćini, Sveučilište u Zagrebu i Sveučilišni računski centar – SRCE, time su omogućili zainteresiranima da prisustvuju ovako značajnom međunarodnom skupu stručnjaka praktičara i znanstvenika bez odlaska u inozemstvo. Na konferenciji se pokazalo da je u našoj sredini interes za e-učenje vrlo velik te je bilo više domaćih izlagača i još više sudionika.
Nastavna je godina završila. Učenici su već na zasluženom odmoru. Bezbrižnost, igra, uživanje i rasterećenje bez knjiga i učenja odavno je počelo. Nastavnici, poput učenika, čekaju odmor – „bijeg“ od administracije, roditeljskih sastanaka i predavanja. Budući da je svaki posao težak i stresan na svoj način, ni učiteljski posao nije „operiran“ od stresa.
Kada pričamo o poštovanju, prvo na što pomislimo je poštovanje prema drugim osobama. Iako je to također važno razvijati, veliku pozornost u razvoju mladih osoba treba posvetiti i poštovanju prema samome sebi. Poštovanje prema sebi i drugim osobama podrazumijeva uvažavanje različitih mišljenja i stavova, što svakako obuhvaća i prihvaćanje različitosti i u fizičkom izgledu svakog pojedinca. Posebno naglašavamo ovo zadnje, jer je to područje u kojem današnji mladi ljudi često imaju problema bilo kao žrtva ili kao počinitelj nekog od oblika nasilja nad drugim osobama ili čak nad samim sobom.
Novinski naslov poput „Rukopis izumire – U SAD-u se ne uče pisana slova, a u Hrvatskoj rukopis sve nečitljiviji“ navodi na razmišljanje o tome koliko je rukopis zapravo važan. Pisanje je ljudska vještina koja se razvijala godinama, a naši preci prenosili su je iz generacije u generaciju. Iz toga proizlazi pitanje imaju li ljudi modernog doba pravo marginalizirati tu vještinu i ponašati se prema njoj kao prema sporednoj stvari? Istina je da se danas sve više piše na računalima pomoću tipkovnica ili touchscreen-a, no rukopis je važan.
British Council i Agencija za odgoj i obrazovanje pozivaju sve zainteresirane nastavnike i stručne suradnike u redovnom obrazovanju na predavanje Poteškoće u ponašanju kao posebna obrazovna potreba – kako pomoći nastavnicima da razumiju i podrže učenike kada ponašanje utječe na učenje, autorice Marie Delaney.
Šale, zdravi humor i smijanje od srca određenim zgodama zasigurno obogaćuju školske dane. Zdravi humor i dobronamjerne šale znakovi su prijateljske povezanosti i zabave. Svatko je kad tad zadirkivao svoga prijatelja, „bocnuo“ ga nekom šalom, što je bio znak bliskosti, prijateljstva i opuštenosti. No, kada se šala i zadirkivanje pretvore u ismijavanje, to više nije igra. Problem nastaje kada su pojedini učenici neprestano izloženi zadirkivanju i ismijavanju od strane svojih vršnjaka. Istraživanja o ismijavanju pokazuju kako su stotine tisuća učenika svakodnevno izložene ismijavanju od strane svojih vršnjaka (Parker Roerden, 2000).
U obrnutoj učionici učenici “pohađaju” nastavu izvan učionica, obično u obliku prezentacijskih videa nastavnika ili animiranih dijaprojekcija koje se mogu gledati online, a u sofisticiranijoj izvedbi slijede dijagnostički testovi koji pokazuju napredak svakog učenika u razumijevanju gradiva predstavljenog u sklopu te nastavne jedinice.