Portal Hrvatski u školi na mrežnoj stranici hrvatski.hr novi je portal Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Portal je namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola, učiteljima razredne nastave, nastavnicima, profesorima i roditeljima, ali i svima koje zanimaju praktični zadatci i sadržaji povezani s poučavanjem hrvatskoga jezika u školi.
Poziv za prijavu izlaganja za Sedmi festival hrvatskih digitalizacijskih projekata
Sedmi festival hrvatskih digitalizacijskih projekata održat će se u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, 27. i 28. travnja 2017. godine. Sedmi će D-fest biti posvećen širokom krugu tema, s posebnim fokusom na okupljanje metapodataka digitalizirane građe i njihovu interoperabilnost i otvorenost te izazove kreativnog korištenja digitalizirane baštine i metapodataka u području obrazovanja i znanosti, umjetničke interpretacije i komercijalnog iskorištavanja.
Prva obavijest o 8. okruglom stolu o zavičajnosti u literaturi za djecu i mlade
Odjel za djecu i mlade Gradske knjižnice Marka Marulića Split organizira 8. interdisciplinarni okrugli stol o zavičajnosti u literaturi za djecu i mlade pod nazivom „Hrvatski znanstvenici i izumitelji u publikacijama za djecu i mlade – bauk ili izazov?” koji će se održati u ponedjeljak, 15. svibnja 2017. godine od 8 i 30 do 15 sati u velikoj multimedijalnoj dvorani Središnje knjižnice Gradske knjižnice Marka Marulića u Splitu, Slobode 2.
11. savjetovanje za narodne knjižnice u Republici Hrvatskoj – s međunarodnim sudjelovanjem
Stručni skup 11. savjetovanje za narodne knjižnice u Republici Hrvatskoj – s međunarodnim sudjelovanjem održat će se od 11. do 13. listopada 2017. godine u Crikvenici.
Eratostenov eksperiment u ožujku 2017.
U utorak, 21. ožujka 2017. godine, provest će se globalni Eratostenov eksperiment u kojem brojne škole diljem svijeta, u trenutku kada je Sunce na prikladnom položaju, računaju opseg Zemlje koristeći običan štap i metar za mjerenje. Cilj eksperimenta poticanje je istraživačkog učenja.
Nova publikacija „Kako s učenicima razgovarati o akademskoj čestitosti i plagiranju“
Forum za slobodu odgoja izdao je novu publikaciju odnosno zbirku nastavnih aktivnosti pod nazivom: „Kako s učenicima razgovarati o akademskoj čestitosti i plagiranju“. Publikacija je poziv i poticaj nastavnicima i stručnim suradnicima da s učenicima rade na poticanju, njegovanju i razvijanju akademske čestitosti, a može se preuzeti na poveznici http://bit.ly/cestitost_plagiranje.
Hrvatski učenici će razvijati i vrednovati svoje digitalne kompetencije u CRISS projektu
U siječnju 2017. godine započeo je CRISS (Demonstration of a scalable and cost-effective cloud-based digital learning infrastructure through the Certification of digital competences in primary and secondary schools) projekt iz programa Europske unije Obzor 2020. Svrha CRISS projekta je razvoj i pilot implementacija digitalne platforme za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika u osnovnim i srednjim školama.
Od kina do učionice: metodika nastave kratkometražnog filma na festivalu KinoKino
Od 22. do 24. veljače 2017. godine, održat će se drugo izdanje Međunarodnog filmskog festivala za djecu KinoKino, u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom, a donosi radionički program metodike nastave kratkometražnog filma za učitelje i profesore u osnovnim i srednjim školama. Svi se zainteresirani mogu prijaviti do petka, 17. veljače 2017. godine. Obrazac za prijavu i sve dodatne informacije dostupni su na mrežnim stranicama Hrvatskog audiovizualnog centra.
Prvi Filmski festival „Mladi, u kino“ u zagrebačkom „Tuškancu“
Od ponedjeljka, 6. veljače do srijede, 8. veljače 2017. godine, u zagrebačkom kinu Tuškanac održat će se Prvi Filmski festival pod nazivom „Mladi, u kino“. Prvo će izdanje novog filmskog festivala svojim konceptom nastojati potaknuti mlade na kritičko promišljanje sadržaja koji gledaju. U organizaciji Francuskog instituta u Hrvatskoj, festival donosi četiri odabrana filma, napominju organizatori, zbog svoje kinematografske kvalitete i kulturnog značaja.
Intervju s Gordanom Paladom
Donosimo vam intervju s gospođom Gordanom Paladom koja je na CARNetovom natjecanju za nastavnike “Pravi kaLibar za znanje” osvojila treće mjesto. Gospođa Palada profesorica je engleskog jezika u Osnovnoj školi Brodarica u Šibeniku i nedavno je promovirana u zvanje učitelja savjetnika. Nastavnica s brojnim hobijima i interesima podijelila je svoja iskustva, što ju je potaknulo da se prijavi na natjecanje, gdje pronalazi glavnu motivaciju za rad i otkrila je kako učenici reagiraju na digitalne nastavne materijale.