Intervju s psihologinjom Marijom Krmek iz Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba.
Stvaralačko obrazovanje i uloga nastavnika
Zadatak učenika je da uče. Učenju ih privlači zanimljivo gradivo, želja za uspjehom, pohvale nastavnika i roditelja, nagrade, strah od nastavnika ili od roditelja, želja za afirmacijom i nastavkom školovanja.
Školska knjižnica – Informacijska pismenost i poticanje čitanja
Suvremena je školska knjižnica informacijsko, medijsko i komunikacijsko središte kvalitetne škole koja radi po Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu.
Savjeti za izradu prezentacije
Korištenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija u nastavi sve je prisutnije u našim učionicama. Često puta nastavnici se odlučuju za korištenje prezentacija u nastavi. Međutim, prilikom izrade prezentacija potrebno je poznavati određena pravila izrade kako bi prezentacija publici bila prihvatljiva, čitljiva i zanimljiva.
Teško odgojiva djeca
Postoje djeca čije ponašanje se opisuje kao agresivno. Takva djeca obično nisu omiljena u društvu, kao ni među nastavnicima. To su ona djeca koja predstavljaju problem, ali problem pred kojim odgovorni (roditelji, nastavnici, bliža okolina) vole zažmiriti misleći da će kad otvore oči, netragom nestati. Naravno, to je nemoguće. Sljedećim primjerom i objašnjenjem primjera nastoji se ukazati na bit problema, te dati naglasak na ispreplitanje raznih faktora koji mogu utjecati na rješavanje problema.
Eksperiment “rupa u zidu”
U Indiji živi milijarda ljudi tj. svaki šesti stanovnik Zemlje. Polovina stanovnika je nepismeno, a samo svaki četvrti stanovnik ima pristup Internetu. Oko 350 milijuna Indijaca živi od samo jednog dolara dnevno. Unatoč tome u Indiji se nalaze predstavništva nekih od najvećih svjetskih tvrtki naprednih tehnologija te se naziva Silikonskom dolinom Istoka.
Nastavna umijeća
Koja su sve znanja i osobine nastavnika potrebne za učinkovito poučavanje? Prema knjizi Chrisa Kyriacoua za uspješno poučavanje nastavnici bi trebali posjedovati i razvijati temeljna nastavna umijeća. Autor kaže: “Biti djelotvoran nastavnik znači znati čime i kako potaknuti učenike da uče”.
Društveno umrežavanje
Društveno umrežavanje (eng. social networking) zasniva se na zamisli da pojedina elektronički povezana računala mogu tvoriti temelj za stvaranje računalno posredovane društvene interakcije. Društvene mreže povezuju ljude s najrazličitijim interesima, a trenutno je u porastu uporaba društvenih mreža u poslovnom okruženju.
Izrada weba
Želite li osmisliti i izraditi web svojeg predmeta ili dijela nastavnog gradiva ili želite da vaši učenici izrade web stranice na određenu temu? Potrebne su vam što jednostavnije upute, ali i multimedijalni elementi kojima ćete obogatiti stranice? Tada posjetite stranice britanskog televizijskog kanala Channel 4 posvećene izradi webova.
Provođenje istraživanja u nastavi
Kako bi mogli valorizirati i unapređivati svoj rad nastavnici bi trebali usvojiti praktične i teorijske osnove znanstvenog istraživanja odgoja i obrazovanja.