Kritička medijska pismenost ne označava pristup koji se protivi medijima, već pristup koji uključuje radoznalost, istraživanje i propitivanje medija. Djeca takav pristup mogu početi vježbati vrlo rano, tako da s drugima istražuju i analiziraju medijske sadržaje, razmišljaju o točnosti medijskih informacija i pouzdanosti njihova izvora.
Kako odrediti koliko vremena dijete smije provoditi pred ekranom i na internetu
U posljednje se vrijeme često postavljaju pitanja koja potiču na kritičko promišljanje treba li djeci tehnologija, koji su sadržaji za njih primjereni ili ne, trebaju li djeca biti na društvenim mrežama i između ostalog koliko točno vremena dijete smije provesti ispred ekrana i na internetu.
Što učiniti kada se tinejdžer neprikladno ponaša prema roditeljima?
Na sami spomen puberteta, velik broj roditelja osjeti paniku i strah od promjena koje će njihov tinejdžer proći i koje će se odraziti na ponašanju najviše usmjerenom prema roditeljima. Uobičajeno je mišljenje da su svi tinejdžeri problematičnog ponašanja od bezobzirnog i neprikladnog odgovaranja, nepoštivanja i kršenja pravila, skloni pogrešnim i neispravnim odlukama i dr.
Glazbene igre u nastavi
Prvi su se oblici glazbenog obrazovanja, s posebnim naglaskom na glazbene igre, pojavili već kod najstarijih civilizacija starog Istoka. Glazba se u Ateni smatrala snažnim sredstvom ljudskog razvoja i kako bavljenje istom čovjeka čini boljim i plemenitijim bićem. U poznatom spartanskom odgoju, glazba je pak korištena kao snažno sredstvo razvijanja borbenog duha i pripremu vojnika za bitke.
Školski projekt “Učiti kako učiti”
U suvremenom svijetu prisutna je kriza odgoja, a društvena kriza započinje na individualnom i zahvaća obitelj, pa se širi dalje. U svijetu je, pored ostalih, prisutna ekološka kriza i kriza humanizma. Kriza je potreba pojedinca i društva i usmjerava na preispitivanje vlastite savjesti i odgovornosti.
Obavijest o otvorenome javnom savjetovanju o Obrascu prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi
Ministarstvo znanosti i obrazovanja otvorilo je u utorak, 29. rujna 2020. godine, javno savjetovanje o Obrascu prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi.
Kako održati obiteljsku ravnotežu i djeci približiti trenutnu situaciju?
Hrvatski Crveni križ pripremio je dva materijala, smjernice i praktične upute na koji je način važno razgovarati s djecom u trenutnim okolnostima te kako organizirati obiteljski život. Cilj izrađenih materijala je umanjiti negativne posljedice epidemije bolesti COVID-19 na psihofizički razvoj djece.
Peti razred: vrijeme novih početaka i promjena
Peti je razred velika prekretnica u životu svakog roditelja i njihovih školaraca. Određena sigurnost, zaštićenost i omiljena učiteljica ili učitelj razredne nastave zauvijek ostaju lijepa uspomena na same početke školovanja. Čak i bezbrižnosti na neki način dolazi kraj.
Uloga slikovnica u odgoju i obrazovanju djeteta
Slikovnica ima značajnu ulogu u životu djeteta. Naime, to je prva knjiga u životu djeteta čija je svrha pomoći djetetu da otkrije svijet oko sebe.
Kako biti podrška djetetu u nošenju sa strahom od potresa?
Odgojno savjetovalište Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu pripremilo je materijal “Kako biti podrška djetetu u nošenju sa strahom od potresa?”. Materijal je nastao na temelju potreba iskazanih od strane brojnih roditelja i skrbnika, a može se naći u nastavku.