Pripremajući učenike četverogodišnje strukovne škole i opće, jezične i klasične gimnazije za natjecanje iz Informatike/Računalstva, a za kategoriju Osnove informatike, autorice su uočile da učenici ovisno o svojim mogućnostima i sposobnostima problemskim zadatcima pristupaju na razne načine.
Što je MOOC (masovni otvoreni online tečaj)?
Skalabilnost koju omogućava IKT te razine i vrste komunikacije i kolaboracije koje omogućavaju alati društvenog softvera i društveni mediji (eng. social media) doveli su do sve raširenijeg fenomena – takozvanih masovnih otvorenih online tečajeva (eng. massive open online course – MOOC).
Crtica o MOOC-ovima
MOOC, akronim za Masovni otvoreni online tečaj, oblik je poučavanja na daljinu koji postoji tek desetak godina. Predstavlja online tečaj koji je namijenjen velikom broju korisnika s otvorenim pristupom svim obrazovnim sadržajima putem interneta u vrijeme kada to njima najviše odgovara. Polaznicima je, najčešće kroz forume, omogućen visok stupanj interakcije s voditeljem edukacije (online mentorom) i drugim polaznicima kao i automatsko/neposredno primanje povratnih informacija o dovršetku pojedinih aktivnosti u tečaju.
Od jeseni novi Loomen
CARNET će za sljedeću školsku i akademsku godinu postaviti novu instancu sustava Loomen te arhivirati postojeću. Gotovo 400 000 korisnika dočekat će prazna instanca Loomena na kojoj će se odvijati isključivo nastava, a učitelji i nastavnici iz školskog i akademskog sustava moći će kreirati svoje tečajeve.
Online tečaj – Booleova algebra i logički sklopovi
Online tečaj – Booleova algebra i logički sklopovi sadrži niz materijala podesnih za razne aktivnosti vezane za nastavnu temu Booleova algebra i logički sklopovi a predviđen je za uporabu u četverogodišnjim strukovnim školama te u općoj, jezičnoj i klasičnoj gimnaziji.
Podrška učenicima u online okruženju (drugi dio)
Podrška učenicima u online okruženju jedna je od najznačajnijih aktivnosti, ali i preduvjet za odvijanje nastave. Stoga nastavljamo s opisom aktivnosti nastavnika i drugih dionika u online okruženju te nudimo smjernice i preporuke koje nastavnicima mogu dobro koristiti.
Kreće treći i završni krug masovnog online tečaja za korištenje platforme u sklopu projekta Europske unije Obzor 2020 – CRISS
Svi zainteresirani nastavnici koji žele sudjelovati u online pIlotu projekta CRISS, a koji se nisu uspjeli registrirati ili završiti tečaj u prvom i drugom krugu, imaju priliku registrirati se i/ili proći novi i zadnji krug masovnog online tečaja (MOOC-a) za korištenje platforme u sklopu projekta CRISS.
Kreće drugi krug masovnog online tečaja za korištenje platforme u sklopu projekta Europske unije Obzor 2020 – CRISS
Svi zainteresirani nastavnici koji žele sudjelovati u online pIlotu projekta CRISS, a koji se nisu uspjeli registrirati ili završiti tečaj u prvom krugu, imaju priliku registrirati se i/ili proći novi krug masovnog online tečaja (MOOC-a) za korištenje platforme u sklopu projekta CRISS. Cilj je MOOC-a obrazovati nastavnike za poučavanje i vrednovanje digitalnih kompetencija na suvremenoj i modularnoj platformi koja potiče učenike na kreativan i suradnički rad.
Uspješno završen drugi CARNetov ISE MOOC: obrazovni trendovi i digitalni alati u nastavi
Protekli tjedan uspješno je završen drugi CARNetov ISE MOOC, masovni otvoreni online tečaj u kojemu je sudjelovalo 500 polaznika iz različitih krajeva u Hrvatskoj. Tečaj „ISE MOOC: obrazovni trendovi i digitalni alati u nastavi“ bio je namijenjen prvenstveno učiteljima koji žele realizirati suvremenu nastavu s fokusom (ali ne isključivo) na tzv. STEM područje, no tečaju se moglo priključiti i nenastavno osoblje škole, obrazovni stručnjaci i svi zainteresirani za obrazovne trendove i realizaciju suvremene nastave.