Projektno učenje i projektna nastava dva su obrazovna pristupa koja se sve češće primjenjuju u suvremenim školama s ciljem aktivnog uključivanja učenika u nastavni proces.
eTwinning projekt „Uz čitanje riječi rastu/Words grow by reading“ – 2. dio
Godina 2021. proglašena je Godinom čitanja te su i zajedničke aktivnosti u eTwinning projektu “Uz čitanje riječi rastu/Words grow by reading” planirane kao novi izazov. Uz obilježavanje Svjetskog dana čitanja naglas, zadatak za projektne partnere bio je snimiti učenike kako čitaju tekst, pjesmu, sastavak, igrokaz. Učenici 3. a i 3. c Osnovna škola Trstenik rado su se priključili izazovu i svoje videozapise postavili u zajedničku Wakelet kolekciju – Čitanje je fora.
eTwinning projekt “Uz čitanje riječi rastu/Words grow by reading” -1. dio
Učenici 3. a i 3. c razreda Osnovne škole Trstenik iz Splita ove školske godine uključili su se u međunarodni eTwinning projekt “Uz čitanje riječi rastu/Words grow by reading”. Projekt je trajao cijelu školsku godinu obogaćen brojnim raznovrsnim aktivnostima koje su integrirane u suvremene nastavne kurikulume i međupredmetne teme. Cilj projekta je približiti djeci čitanje knjiga i time izgrađivati kulturu čitanja, razvijati čitalačku vještinu učenika i njihovo kritičko mišljenje.
Progovorimo bengalski i manipurski
Međunarodni dan materinskoga jezika i Mjesec hrvatskoga jezika povod su pokretanju međunarodnog projekta “Govori materinskim jezikom” u kojem sudjeluju učenici i nastavnici iz Hrvatske i Bangladeša. Projektna ideja pokazala se izvrsnom za istraživačko učenje, učenje djelovanjem i učenje temeljenom na iskustvu, ali i za ovladavanje ključnim kompetencijama važnim za život u 21. stoljeću.
Potičemo razvoj vještina 21. stoljeća
Učenici Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića odlučili su se poigrati svojim starim legićima. Razmišljali smo o tome kako iskoristiti LEGO kocke u slaganju određenih geometrijskih oblika – kruga i kružnice, parabole, elipse, hiperbole. Došli smo na ideju te oblike potražiti u svojoj okolini. Čak je i pronalazak dovoljne količine LEGO kocki bio izazov. Vođe grupa morali su organizirati zadatke i kontaktirati medije i lokalne škole. Rad na ovakvom projektu podrazumijeva interdisciplinarni pristup.