Peti je razred velika prekretnica u životu svakog roditelja i njihovih školaraca. Određena sigurnost, zaštićenost i omiljena učiteljica ili učitelj razredne nastave zauvijek ostaju lijepa uspomena na same početke školovanja. Čak i bezbrižnosti na neki način dolazi kraj. Iako sve zvuči pomalo fatalno, prisutni su različiti strahovi, dvojbe i svi su zabrinuti na svoj način. Da, peti je razred uistinu vrijeme jednog novog početka i promjena, ali zasigurno nije razdoblje koje treba dočekati u panici. Organizacija i spremnost na očekivane promjene već su polovica pripremljenosti, jednako za roditelje i djecu.
Odnos nastavnika i različitih tipova učenika
Svaki se nastavnik nebrojno puta u svojoj profesionalnoj karijeri susreo s izazovom odgoja i obrazovanja različitih tipova učenika. Izazov je danas veći nego što je bio prije, štoviše nastavnici su danas više nego ikada izloženi generacijama učenika koji su različiti iz svojih vlastitih specifičnih razloga koji mogu biti raznovrsnog porijekla.
Položaj i popularnost među vršnjacima
Osim članova obitelji, vrlo važnu ulogu u životu svake mlade osobe imaju upravo njihovi vršnjaci. Različite teorije i opsežna istraživanja na području psihologije djetinjstva i mladenaštva potvrdila su da komunikacija i socijalni odnosi s vršnjacima značajno pridonose razvoju moralnog rasuđivanja i tzv. „socijalne inteligencije“.
Društveno umrežavanje
Društveno umrežavanje (eng. social networking) zasniva se na zamisli da pojedina elektronički povezana računala mogu tvoriti temelj za stvaranje računalno posredovane društvene interakcije. Društvene mreže povezuju ljude s najrazličitijim interesima, a trenutno je u porastu uporaba društvenih mreža u poslovnom okruženju.
Pristup “Korak po korak”
Cilj ovog pristupa je da se roditelj osjeća kao primarni odgajatelj svojeg djeteta, te da aktivno sudjeluje u životu, radu i kreiranju programa za svoje dijete. Projekt „Korak po korak“ započeo je još 1994. godine na inicijativu instituta Otvoreno društvo kojom se nastojalo pomoći u demokratizaciji obrazovnih sustava tranzicijskih zemalja uvođenjem metoda poučavanja usmjerenim na dijete i uključivanjem obitelji.