Mnogi roditelji smatraju da ne trebaju prilagođavati odgoj dobi djeteta. Kad dijete postane tinejdžer, neki roditelji prema njemu i dalje primjenjuju iste metode odgoja kao i kada je bio predškolac ili osnovnoškolac u nižim razredima. Ali to je pogreška, jer tinejdžer nije dijete. On je u tranziciji prema zrelom dobu. U tom razdoblju on luta tražeći vlastiti identitet i neovisnost.
Suvremeni način komunikacije između roditelja i nastavnika
Jeste li maštali o tome da u par sekundi možete primiti povratnu informaciju o ocjeni koju je vaš sin dobio iz usmenog odgovora iz povijesti ili informaciju o tome da se vrijeme individualnih konzultacija kod razrednika promijenilo.
Teško odgojiva djeca
Postoje djeca čije ponašanje se opisuje kao agresivno. Takva djeca obično nisu omiljena u društvu, kao ni među nastavnicima. To su ona djeca koja predstavljaju problem, ali problem pred kojim odgovorni (roditelji, nastavnici, bliža okolina) vole zažmiriti misleći da će kad otvore oči, netragom nestati. Naravno, to je nemoguće. Sljedećim primjerom i objašnjenjem primjera nastoji se ukazati na bit problema, te dati naglasak na ispreplitanje raznih faktora koji mogu utjecati na rješavanje problema.
“Ne” može biti odgovor pun ljubavi
Zasigurno vam je poznata situacija u kojoj na djetetov zahtjev, upit ili potrebu trebate odgovoriti sa 'ne'. Reakcija od strane djeteta na vaš odgovor se obično ne podudara s onom slikom koju vi imate u glavi.
Kako kvalitetno provesti vrijeme s djecom?
Što je kvalitetno provedeno vrijeme? Mnogi roditelji imaju iskrivljeno mišljenje o toj temi. Neki smatraju da je kuhanje ili gledanje televizije u istoj prostoriji u kojoj se dijete igra, kvalitetno provedeno vrijeme s djetetom. Provodeći vrijeme s djetetom razvijamo povjerenje, bliskost i povezanost, osnovne čimbenike zajedništva, ljubavi i podrške.
Rad nastavnika s agresivnom djecom
Pored rada na obrazovanju nastavnik također ima odgojnu ulogu u radu s djecom. Osnovna je zadaća nastavnika da kod djece potiče pozitivne oblike ponašanja i radi na suzbijanju negativnih, a u interesu djeteta. Kako bi to postigao, treba uočavati čimbenike koji doprinose poremećajima u ponašanju kao i one koji utječu pozitivno na učenika.
Sigurnost djece na Internetu
Internet, to bezgranično prostranstvo informacija… Golica nas mnoštvom dostupne glazbe, filmova, igara, novosti, mogućnošću trgovine, poslovanja, sklapanja prijateljstava i koječega drugoga. Internet je medij putem kojeg se može štošta naučiti, ali ujedno i biti žrtva tzv. cyberkriminala. Svjesni smo da je Internet sveprisutan, dostupan, necenzuriran, anoniman, informativan, ali kada se u ulozi žrtve nađu naša djeca tada se zgražamo nad njegovim „moćima“.