U posljednje vrijeme suočeni smo s mnogobrojnim tragedijama u kojima stradavaju djeca i mladi. S traumatičnim događajima i situacijama teško se nose i sami odrasli, ali i djeca kojoj je potrebno na adekvatan način objasniti što se dogodilo. Mnogi su roditelji zbunjeni i nisu sigurni kako i na koji način pristupiti djetetu i razgovarati s njime o traumatičnim događajima kojima su djeca izložena.
Djeca naviknuta na roditeljsku pomoć
San je svakog roditelja imati samostalno dijete koje redovito izvršava sve svoje obveze i dužnosti, pristojno je i s poštovanjem se odnosi prema odraslima, a nadasve je samostalno. Upravo je dostizanje samostalnosti jedan od najtežih zadataka pred kojim roditelji mogu pokleknu, iz različitih razloga.
Kako motivirati djecu za čitanje
Školski praznici su idealno vrijeme za čitanje. Stoga vam donosimo pregled devet zanimljivih načina u kojima bi vaše dijete moglo naći motivaciju za čitanje i uranjanje u svijet knjiga.
Savjeti kako pomoći zaboravnim tinejdžerima
Tinejdžeri često vode bitku sa zaboravljivošću i organizacijom školskih i izvanškolskih obveza i aktivnosti. Potreba za sve učestalijim druženjima s vršnjacima, izlascima, društvene mreže, brojnije obveze i odgovornosti pogoduju zaboravljivosti. Donosimo vam nekoliko praktičnih savjeta kako možete pomoći tinejdžerima u boljoj organizaciji vremena.
“Mali princ” na senzornim projekcijama diljem Hrvatske
Ove jeseni Hrvatski filmski savez nastavlja s programom Senzornih projekcija koje poštuju dječju senzibilnost i različitost. Uz već redovita kina – kino “Tuškanac” u Zagrebu, kino “Gaj” u Varaždinu i kino “Velebit” u Koprivnici projekcijama se pridružuju i kina diljem Republike Hrvatske.
Unfooding ili što bi bilo kad bi djeca sama birala što će jesti?
Što bi se dogodilo kad biste dopustili svom djetetu da samo odluči što će, kada i gdje pojesti? Hoće li polako ili brzo steći loše prehrambene navike, odabirajući čokoladu, kekse i kolače? Hoće li se razboljeti ili udebljati? Ili će postati zdravije i sretnije?
Razlozi zbog kojih dijete ne želi ići u školu (drugi dio)
U prvom smo dijelu teksta pisali o mogućim razlozima zašto dijete ne želi ili odbija ići u školu. Među navedenim razlozima bilo je vršnjačko zlostavljanje, koje danas osim u fizičkom obliku dolazi i u obliku virtualnog zlostavljanja (eng. cyberbullying), loše ocjene i uspjeh u školi, životne promjene poput preseljenja u drugu školu ili grad.
Razlozi zbog kojih dijete ne želi ići u školu (prvi dio)
Gotovo da i ne postoji roditelj koji u školskom obrazovanju svojeg djeteta nije doživio da dijete odbija ići u školu. Uglavnom je riječ o bezazlenim situacijama u kojima se izbjegavaju određeni testovi, obveze ili se radi i o mogućem testiranju roditelja i dokle se mogu pomaknuti određene granice.
Uloga roditelja u usmjeravanju djeteta u sport
Neki roditelji skloni su savjetovati se sa sportskim stručnjacima (npr. trenerima) kako bi lakše donijeli odluku koji sport odabrati za svoje dijete. Međutim, za djecu u dobi od pet do 10 godina to nije neophodno. Roditelji najbolje poznaju svoje dijete.
Smjernice za uspješnu suradnju između roditelja i nastavnika
Odnos i suradnja između roditelja i nastavnika jedna je od ključnih stavki u odgojno-obrazovnom procesu djeteta. Uzajamna i kvalitetna suradnja, poštivanje razlika i iskrena komunikacija pomoći će roditeljima, ali i nastavnicima kako bi zajedničkim radom pratili rad, uspjeh djeteta, ali i eventualne probleme i poteškoće koji se mogu pojaviti tijekom školske godine.