Da bi djeca mogla postati kompetentni korisnici medija, moraju ovladati tehnologijom, no mnogo je važnije naučiti ih kako da izgrade kritički stav i podržati ih u tome. Za to im je potrebno iskustvo i mudrost odraslih, njihova uključenost i prisutnost.
Poziv roditeljima da pilotiraju materijale za poučavanje financijske pismenosti
U sklopu projekta „PROFILE: promicanje financijske pismenosti u Europi“ kojeg vodi University of Gloucestershire iz Ujedinjene Kraljevine te u kojem sudjeluje organizacije civilnog društva i škole iz Italije, Mađarske, Ujedinjene Kraljevine i Hrvatske razvijeno je oko šezdeset nastavnih materijala za poučavanje financijske pismenosti za dobnu skupinu od 7 do 11 godina.
Kako odrediti koliko vremena dijete smije provoditi pred ekranom i na internetu
U posljednje se vrijeme često postavljaju pitanja koja potiču na kritičko promišljanje treba li djeci tehnologija, koji su sadržaji za njih primjereni ili ne, trebaju li djeca biti na društvenim mrežama i između ostalog koliko točno vremena dijete smije provesti ispred ekrana i na internetu.
Što učiniti kada se tinejdžer neprikladno ponaša prema roditeljima?
Na sami spomen puberteta, velik broj roditelja osjeti paniku i strah od promjena koje će njihov tinejdžer proći i koje će se odraziti na ponašanju najviše usmjerenom prema roditeljima. Uobičajeno je mišljenje da su svi tinejdžeri problematičnog ponašanja od bezobzirnog i neprikladnog odgovaranja, nepoštivanja i kršenja pravila, skloni pogrešnim i neispravnim odlukama i dr.
Peti razred: vrijeme novih početaka i promjena
Peti je razred velika prekretnica u životu svakog roditelja i njihovih školaraca. Određena sigurnost, zaštićenost i omiljena učiteljica ili učitelj razredne nastave zauvijek ostaju lijepa uspomena na same početke školovanja. Čak i bezbrižnosti na neki način dolazi kraj.
Smjernice za uspješnu suradnju između roditelja i nastavnika
Odnos i suradnja između roditelja i nastavnika jedna je od ključnih stavki u odgojno-obrazovnom procesu djeteta. Uzajamna i kvalitetna suradnja, poštivanje razlika i iskrena komunikacija pomoći će vama, kao roditelju, ali i nastavniku kako biste zajedničkim radom pratili rad, uspjeh vašeg djeteta, ali i eventualne probleme i poteškoće koji se mogu pojaviti tijekom školske godine.
Kako pomoći djetetu nositi se s traumom?
U posljednje vrijeme suočeni smo s mnogobrojnim tragedijama i poteškoćama u kojima stradavaju djeca i mladi. S traumatičnim događajima i situacijama teško se nose i sami odrasli, ali i djeca kojoj je potrebno na adekvatan način objasniti što se dogodilo. Mnogi su roditelji zbunjeni i nisu sigurni kako i na koji način pristupiti djetetu i razgovarati s njime o traumatičnim događajima kojima su djeca izložena.
eTwinning projekt “Obitelj i ja” u nastavi na daljinu
Tijekom školske godine 2019./2020. učenici 1. a i 3. d razreda Osnovne škole Sveti Matej Viškovo sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu “Obitelj i ja / The family and I”. Škole iz Hrvatske i Srbije su bile uključene u projekt.
Utjecaj roditelja na djecu sportaše – drugi dio
Nakon što smo na Portalu za škole objavili prvi dio na temu utjecaja roditelja na djecu sportaše, donosimo vam i drugi dio, također preuzet s internetskih stranica Hrvatskog školskog sportskog saveza.
Informirajte se i postavite ograničenja u kupnji igra i aplikacija
Mnogi će se roditelji neugodno iznenaditi kada vide da je dijete, bez njihova znanja, potrošilo novac na novu igru ili aplikaciju, ili na neke dodatne mogućnosti u inače možda i besplatnoj igri. Dobro je znati da se ovakvo nešto može dogoditi i unaprijed se informirati, razgovarati i dogovoriti pravila s djetetom i, ako smatrate da je potrebno, postaviti ograničenja na uređaju.