U Osnovnoj školi Izidora Poljaka Višnjica, učiteljica prirode, biologije i kemije je s učenicima 5. a, 7. a, 7. b, 8. a i 8. b razrednog odjeljenja provela anketu. Cilj provođenja ankete bio je utvrditi imaju li učenici korist od vrednovanja kao učenje.
Dokument Smjernice, područja i alati za samovrednovanje
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih u skladu s člankom 24. Zakona o obrazovanju odraslih (NN, 144/21) donosi dokument Smjernice, područja i alati za samovrednovanje kao sastavni dio Priručnika za unutarnje osiguravanje kvalitete u obrazovanju odraslih koji sadrži sažet prikaz modela osiguravanja kvalitete te smjernice za provedbu procesa samovrednovanja.
Samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje u Loomenu
Učenici sedmih razreda I. osnovne škole Varaždin u sklopu predmeta Informatika sudjelovali su u trotjednim aktivnostima samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja unutar sustava za online učenje – Loomen.
Sudnica u razredu
Učenici sedmih razreda Osnovne škole Molve s učiteljicom Hrvatskoga jezika Marijom Halaček održali su “sudnicu u razredu”. Suđeno je liku iz djela “Iz velegradskog podzemlja” Vjenceslava Novaka, Miki.
Razvijanje čitalačkih vještina učenika – formativno vrednovanje kao motivacija
Čitanje je iznimno složena, ali vrlo važna vještina koja utječe na cjelokupan razvoj učenika, razvoj njegovih intelektualnih sposobnosti, jezični razvoj i emocionalni. Čitanje ima odgojnu ulogu, obrazovnu, estetsku, ali i mnoge druge uloge. Prilikom razvijanja čitalačkih vještina učenika razredne nastave motivacija za čitanje je iznimno važan čimbenik.
Samovrednovanje i škola (zajednica koja uči)
Živimo u vremenu izrazito dinamičnog tehnološkog razvoja, posebice u području informacijske tehnologije i pristupa informacijama i znanju. Ove promjene donose potrebu za mijenjanjem pristupa obrazovanju, za organiziranjem fleksibilnijeg, ekonomičnijeg i učinkovitijeg pristupa učenju i poučavanju.
Obrada lektire izradom plakata
dodati Terezija Zokić
Kako obraditi lektirno djelo a da se izbjegne stereotip klasične obrade? Jedan od mogućih odgovora nametnuo se kroz dobre primjere naše nastavne prakse – izradom plakata pomoću plana plakata. Ovaj tekst obuhvaća sljedeće:
– Što je plakat?
– Plakat u nastavi
– Odlike dobro osmišljenog plakata
– Cilj izrade plakata
– Obrada lektire izradom plakata
– Samovrednovanje
– Prezentacija i vrednovanje učeničkih plakata
Nastava likovne kulture na daljinu u Osnovnoj školi Marija Bistrica
Pokretanjem nastave na daljinu pred učiteljicom likovne kulture u Osnovne škole Marija Bistrica postavio se izazov kako nastavni proces olakšati tako da ga mogu pratiti i oni učenici koji nisu vješti u primjeni digitalnih alata. U velikom izboru dostupnih alata bilo je potrebno mudro odabrati one koje će biti jednostavni za korištenje te svim učenicima omogućiti da prvenstveno promišljaju o likovnim sadržajima, a ne o tehničkim zahtjevima nastave.
Glagoljica, pismo koje ne damo zaboravu
Na nastavi Hrvatskoga jezika do prvog razreda srednje škole učenici su često i na različite načine učili o glagoljici. I ovaj susret s glagoljicom naglašava njenu ulogu u razvoju kulturnog i nacionalnog identiteta uopće.
Kako podatke iz e-Dnevnika o izostancima učenika pripremiti za analizu
U zadnje vrijeme kroz projekte e-Škole i Škole za život nastavnicima se nudi veliki broj alata za primjenu uglavnom vezano uz nastavu. Pri tom su nam iz fokusa malo pobjegli oni svakodnevni alati koji mogu pojednostaviti i olakšati neke zamorne i rutinske poslove.