Tijekom ove školske godine, 2021./22. učenici 1. b razreda Osnovne škole Trstenik iz Splita sudjelovali su u dva međunarodna projekta. Jedan od njih je “Memento prijateljstva 8”.
![eTwinning projekt “Memento prijateljstva 8”](https://www.skole.hr/wp-content/uploads/2019/10/shutterstock_79949206.jpg)
Tijekom ove školske godine, 2021./22. učenici 1. b razreda Osnovne škole Trstenik iz Splita sudjelovali su u dva međunarodna projekta. Jedan od njih je “Memento prijateljstva 8”.
Kad je 2003. u sesvetskoj gimnaziji uvedena fakultativna nastava njemačkoga jezika za stjecanje njemačke jezične diplome (Deutsches Sprachdiplom – DSD), nitko nije ni slutio da će ova škola u rezultatima iz njemačkog jezika postati izuzetno uspješna – kako na ispitu za jezičnu diplomu, tako i na raznim natjecanjima, smotrama i događanjima vezanim uz njemački jezik.
Tjedan dobre dječje knjige središnja je manifestacija u riječkoj regiji posvećena kulturi čitanja od najranije dobi, knjigama za djecu i roditelje, razvoju kreativne pismenosti, vizualnoj kulturi i stvaranju pisanih sadržaja za djecu.
Svakodnevni odlazak u školu učenicima nosi mnoga pitanja, između ostalog se pitamo „Što obući za školu?“. Iako nam se naizgled čini kako se ovim pitanjem bave samo djevojčice, riječ je o temi koja već neko vrijeme potiče žustre rasprave. O istoj raspravljaju ne samo roditelji i djeca, profesori i ravnatelji, nego i brojni hrvatski dizajneri odjeće. Dok su jedni mišljenja kako bi današnji školarci trebali nositi uniforme, drugi se oštro protive tome i zagovaraju model prema kojem djeca u školu nose one odjevne predmete koje najviše vole.
Zimska škola informatike dugogodišnji je program Hrvatskog saveza informatičara kojim se želi dodatno obrazovati mlade i darovite informatičare osnovnih i srednjih škola iz cijele države, od početnih do naprednih, osposobiti nastavnike svih struka kako bi lakše uveli informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavu, te nastavnicima informatike dati priliku za usvajanje novih informatičkih znanja.
U prvom smo dijelu teksta pisali o mogućim razlozima zašto dijete ne želi ili odbija ići u školu. Među navedenim razlozima bilo je vršnjačko zlostavljanje, koje danas osim u fizičkom obliku dolazi i u obliku virtualnog zlostavljanja (eng. cyberbullying), loše ocjene i uspjeh u školi, životne promjene poput preseljenja u drugu školu ili grad.
Gotovo da i ne postoji roditelj koji u školskom obrazovanju svojeg djeteta nije doživio da dijete odbija ići u školu. Uglavnom je riječ o bezazlenim situacijama u kojima se izbjegavaju određeni testovi, obveze ili se radi i o mogućem testiranju roditelja i dokle se mogu pomaknuti određene granice.
Jedna od bitnih odrednica pedagoški djelotvorne škole je razvijena suradnja s roditeljima. Ukratko, suradnja predstavlja zajedničko djelovanje i pregovaranje koje je usmjereno prema nalaženju rješenja, odnosno novog, zajedničkog polazišta.
Tijekom rujna 2021. godine u knjižnici Silvija Strahimira Kranjčevića održat će se niz korisnih predavanja namijenjenih roditeljima prvašića ali koja mogu biti inspiracija i roditeljima djece koja već pohađaju školu i susreću se s izazovima u učenju, ispunjavanju obaveza, suradnji s učiteljima i ponašanju.
Jane Elliott, nekadašnja osnovnoškolska učiteljica u Iowi, 1968. godine provela je eksperiment u svom razredu „trećaša“, koji se do danas smatra jednako kontroverznim koliko i značajnim. Potaknuta ubojstvom Martina Luthera Kinga Jr., diskriminirajućim izjavama novinara prilikom izvještavanja o tom događaju, te općom nezainteresiranošću ostatka školskog osoblja za isti događaj, osmislila je kako se, barem u vlastitom razredu, boriti s rasizmom.