prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com
škola
Darovita djeca

Darovita djeca

Genij je od davnih vremena bio povezivan s problematičnim umom, i znanstvenici su stotinama godina pokušali povezati darovitost s mentalnim i emocionalnim problemima. Američki psiholog Lewis Terman smatrao je da su daroviti ljudi mnogo stabilniji od obične populacije. Tvrdio je da oni mogu iskusiti nestabilnost, koja proizlazi iz njihove okoline, a ne njihove darovitosti.

Darovita djeca

Položaj i popularnost među vršnjacima

Osim članova obitelji, vrlo važnu ulogu u životu svake mlade osobe imaju upravo njihovi vršnjaci. Različite teorije i opsežna istraživanja na području psihologije djetinjstva i mladenaštva potvrdila su da komunikacija i socijalni odnosi s vršnjacima značajno pridonose razvoju moralnog rasuđivanja i tzv. „socijalne inteligencije“.

Darovita djeca

Nasilje među djecom u školama

Većina ljudi ima neka iskustva s okrutnim zadirkivanjem ili tiraniziranjem vršnjaka bilo iz svojih vlastitih školskih dana, bilo kroz školovanje svoje djece. No donedavno se dječje grubosti nisu smatrale društvenim ili problemom vrijednim medicinske pažnje.

Darovita djeca

Početak školske godine

Dok se neki raduju početku nove školske godine, novim znanjima i uspjesima, drugima to predstavlja stres. Nakon dva i pol mjeseca odmora, kupanja, igranja, ljenčarenja, gledanja kasnovečernjih filmova i kasnijeg jutarnjeg buđenja, školarcima je prilično teško vratiti se u staru desetomjesečnu kolotečinu koja donosi puno briga, obaveza, odgovornosti, ranog lijeganja i ustajanja.

Darovita djeca

Pristup “Korak po korak”

Cilj ovog pristupa je da se roditelj osjeća kao primarni odgajatelj svojeg djeteta, te da aktivno sudjeluje u životu, radu i kreiranju programa  za svoje dijete. Projekt „Korak po korak“ započeo je još 1994. godine na inicijativu instituta Otvoreno društvo kojom se nastojalo pomoći u demokratizaciji obrazovnih sustava tranzicijskih zemalja uvođenjem metoda poučavanja usmjerenim na dijete i uključivanjem obitelji.