Slušanje i govorenje su urođene jezične djelatnosti. Njihovo se usvajanje događa spontanom recepcijom, ponavljanjem, razumijevanjem i proizvodnjom govornih poruka. Čitanje i pisanje su jezične djelatnosti koje treba uvježbavati da bi se razvile.
Jezične djelatnosti u razrednoj nastavi: slušanje, govorenje, čitanje, pisanje
U svakom jeziku postoje četiri osnovne jezične djelatnosti, a to su slušanje, govorenje, čitanje i pisanje. To su različite lingvističko, psihološko i sociološko uvjetovane aktivnosti. Njihovo sustavno provođenje znatno olakšava usvajanje jezičnih sadržaja.
Otvorimo dveri čitanjem, pisanjem, govorenjem i slušanjem
Hrvatski jezik nastavni je predmet koji objedinjuje sve četiri jezične djelatnosti: čitanje, pisanje, govorenje i slušanje. Osim toga važno je integrirati ishode i drugih nastavnih predmeta te međupredmetnih tema kako bi sat bio dinamičan, kreativan, prepun aktivnosti te ispunio ciljeve i ishode predmeta Hrvatski jezik.
Važnost slušanja dječjih priča
Djeca uvijek imaju nešto važno za ispričati. Ponekada samo imaju potrebu podijeliti događaj iz svog života ili žele ispričati priču koju su zamislili. Često puta u trenutku svog žara za pričanjem priče bivaju zaustavljeni iz različitih razloga. Nezainteresiranost i nedostatak vremena jedni su od glavnih čimbenika zbog kojeg djeca teško pronalaze način kako ispričati svoju priču. Pričanje priča jednako je bitno koliko u učionici toliko i u samoj obitelji. Usvajanje procesa aktivnog slušanja dječjih priča uvelike može pozitivno utjecati na djetetov razvoj i način komuniciranja.
Savjeti za uspješan razgovor između roditelja i tinejdžera
Roditelj ste tinejdžera? Onda zasigurno znate koliko je teško uspostaviti zajednički jezik i porazgovarati s njima o bilo čemu. Svaki razgovor smatraju potencijalnom prijetnjom i očekuju da će biti zasuti drvljem i kamenjem, pa ga apriori odbijaju.
Autoritativna ljubav
U zadnjih sto godina postojala su tri osnovna pristupa disciplini. Tradicionalno, ljudi su koristili batine kako bi svoju djecu uplašili i natjerali da se pristojno ponašaju. Kasnije, kad su batine izgubile popularnost, roditelji su se koristili optuživanjem i osjećajem krivnje kako bi svoju djecu posramili i naučili pristojnosti.