U okruženju digitalnih tehnologija sve je teže štititi i kontrolirati vlastitu privatnost. Upotrebom informacijskih tehnologija svjesno (i nesvjesno) ostavljamo digitalan trag o svojem profesionalnom radu I interesima, ali i sasvim privatnim životnim pitanjima iz sfere osobne intime.
Diskriminacija u školskim klupama – kako se boriti protiv nje
Jane Elliott, nekadašnja osnovnoškolska učiteljica u Iowi, 1968. godine provela je eksperiment u svom razredu „trećaša“, koji se do danas smatra jednako kontroverznim koliko i značajnim. Potaknuta ubojstvom Martina Luthera Kinga Jr., diskriminirajućim izjavama novinara prilikom izvještavanja o tom događaju, te općom nezainteresiranošću ostatka školskog osoblja za isti događaj, osmislila je kako se, barem u vlastitom razredu, boriti s rasizmom.
Usvajanje i razvijanje vještine informacijske pismenosti
Informacijska pismenost je vještina koja se može implementirati u svaki nastavni predmet. Njome se podržava učinkovit pristup informacijama, a učenici pritom razvijaju kritičko mišljenje i promišljanje, kako riješiti problem, donošenje odluka i istraživanje različitih mogućnosti.
Što je MOOC (masovni otvoreni online tečaj)?
Skalabilnost koju omogućava IKT te razine i vrste komunikacije i kolaboracije koje omogućavaju alati društvenog softvera i društveni mediji (eng. social media) doveli su do sve raširenijeg fenomena – takozvanih masovnih otvorenih online tečajeva (eng. massive open online course – MOOC).
Jednostavne navike koje uklanjaju stres iz radnog dana
Dnevni rad koji obavljamo – u školi, tvrtki ili kao privatni poduzetnik – može nas lako pregaziti, postati neučinkovit te isisati energiju i radost iz svega što radimo. Kako možemo raditi na lakši, jednostavniji način, obaviti više onog što je zaista bitno za manje vremena i uz manje stresa? Prenosimo zanimljiv tekst s navedenim jednostavnim navikama uz pomoć kojih se to može postići.
Vizualne pedagogije: potreba stvara priliku
Nakon duge i iscrpljujuće školske godine napokon ste krenuli na odmor. S palube trajekta vidjeli ste jato prekrasnih dupina i poželjeli ste iskustvo podijeliti s obitelji i prijateljima. Izvadili ste mobitel. Što ćete napraviti? Još prije desetak godina, nazvali bi najbližu osobu i podijelili ushićenje preko slušalice (oni malo „napredniji“ možda bi natipkali SMS poruku).
Crtica o MOOC-ovima
MOOC, akronim za Masovni otvoreni online tečaj, oblik je poučavanja na daljinu koji postoji tek desetak godina. Predstavlja online tečaj koji je namijenjen velikom broju korisnika s otvorenim pristupom svim obrazovnim sadržajima putem interneta u vrijeme kada to njima najviše odgovara. Polaznicima je, najčešće kroz forume, omogućen visok stupanj interakcije s voditeljem edukacije (online mentorom) i drugim polaznicima kao i automatsko/neposredno primanje povratnih informacija o dovršetku pojedinih aktivnosti u tečaju.
Razgovor s prof. Michaelom Adrianom Petersom: Učenje, kreativna ko(labor)acija i kulture znanja
Nastavljamo s objavom razgovora vođenih s vrhunskim stručnjacima na području suvremenog obrazovanja i objavljenih u knjizi Petra Jandrića “Znanje u digitalnom dobu: Razgovori s djecom jedne male revolucije”.
Pohvaljeni učitelji za trud i angažman na projektu Škola na Trećem
Na kraju nastavne godine 2020./2021. ministar znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Radovan Fuchs i ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać primili su sudionike projekta Škola na Trećem i čestitali im na iznimnom trudu i zalaganju pri osmišljavanju i realizaciji obrazovnog programa.
Digitalno pripovijedanje
Digitalno pripovijedanje u svojoj osnovi je praksa korištenja digitalnih alata u svrhu pričanja priča. Za opisivanje ove prakse koriste se i drugi pojmovi kao što su digitalni dokumentarci, digitalni eseji, interaktivno pričanje priča itd. Svi se ti pojmovi vrte oko ideje ujedinjenja vještine pričanja priča i korištenja novih digitalnih alata za izradu tih priča.