Program e-učenja Vrednovanje učeničkih postignuća – osnovni koncepti, stručni je skup u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje koji će se održati online u razdoblju od 15. do 31. listopada 2016. godine. Skup je namijenjen svim odgojno-obrazovnim radnicima u Republici Hrvatskoj.
Izjave koje bi nastavnici trebali izbjegavati u učionici
Nastavnici s višegodišnjim iskustvom u obrazovanju i odgoju učenika, zasigurno se nerado prisjećaju određenih trenutaka u karijeri kada njihove izjave pred učenicima nisu bile primjerene. Uvijek postoje dani kada nastavnici niti učenici nisu raspoloženi, ništa ne ide prema planu i rasporedu, a ponašanje se nalazi izvan uobičajenih normi i pravila. U takvim trenucima nastavnik može izgubiti kontrolu i poslužiti se izjavama koje će kasnije požaliti i koje na kraju mogu donijeti dugoročne posljedice
Suvremeni početak nove školske godine
Jučer je počela nova školska godina. Uzbuđenje, lagana nervozna i preispitivanja što se sve promijenilo u posljednja tri mjeseca. Promjene su neizbježne. Od novog početka školske godine, novih nastavnika, prelaska iz osnovne u srednju školu, napuštanju razredne nastave i nova upoznavanja s predmetnom nastavom koje donosi peti razred, novi učenici koji su promijenili mjesto stanovanja. Promjene su sveprisutne i gotovo ih svi prolaze. Nastavnici su oni koji mogu ublažiti svaku promjenu i pozitivnim pristupom olakšati početak nove školske godine i stvoriti pozitivnu atmosferu u svakoj učionici.
Međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja – Dabar
Hrvatska se uključila u međunarodnu inicijativu Bebras (Dabar) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti.
Uspješno završen drugi CARNetov ISE MOOC: obrazovni trendovi i digitalni alati u nastavi
Protekli tjedan uspješno je završen drugi CARNetov ISE MOOC, masovni otvoreni online tečaj u kojemu je sudjelovalo 500 polaznika iz različitih krajeva u Hrvatskoj. Tečaj „ISE MOOC: obrazovni trendovi i digitalni alati u nastavi“ bio je namijenjen prvenstveno učiteljima koji žele realizirati suvremenu nastavu s fokusom (ali ne isključivo) na tzv. STEM područje, no tečaju se moglo priključiti i nenastavno osoblje škole, obrazovni stručnjaci i svi zainteresirani za obrazovne trendove i realizaciju suvremene nastave.
Smjernice za pristupačne informacije
Europska agencija za posebne potrebe i uključivo obrazovanje, u sklopu projekta IKT za pristupačnost informacija u učenju, objavila je smjernice za pristupačne informacije.
Odgoj i obrazovanje u eri digitalnih kultura
Krajem dvadesetog stoljeća, dok su računala polako pronalazila puteve iz garaža i istraživačkih instituta prema odgojno-obrazovnim institucijama, učitelji i nastavnici započeli su istraživati različite načine za razumijevanje složenih odnosa između informacijskih tehnologija, odgoja i obrazovanja. Stručnjacima iz područja pedagogije, didaktike i metodike odmah je bilo jasno da su računala mnogo više od pukih alata – međutim, razvoj teorijske perspektive za izučavanje njihove uloge u odgoju i obrazovanju pokazao se kao poprilično tvrd orah.
Refleksija – moćno oružje suvremenog obrazovanja (prvi dio)
Refleksija je okosnica suvremenog obrazovanja, rada s učenicima, ali i osvrtanje na sam rad nastavnika. Sama je po sebi vrlo moćna strategija koja činjenice stavlja u jasnu perspektivu i daje mogućnost uvida u realnost današnjeg obrazovanja, ali i načina na koji će se učenici poučavati te proširiti stečeno znanje različitim sadržajima u procesu obrazovanja.
Strategije za uspostavljanje odnosa s različitim tipovima učenika
Pisali smo o odnosu između nastavnika i različitih tipova učenika, koliko je bitno za nastavnike zadržati pozitivan pristup, smirenost ali i kako pravodobno reagirati u određenim situacijama. U nastavku osvrćemo se na činjenicu kako netipični učenici mogu djelovati kao preveliki izazov, ali upravo iz odnosa između takvih učenika i nastavnika protječe obostrano profesionalno, osobno i nadasve životno svakodnevno iskustvo i znanje. Umijeće je predavati i podučavati, ali tajna je vještina biti dobar nastavnik učenicima za koje se općenito smatra kako ne zaslužuju uvijek drugu priliku.
Razlika između individualnog rada i individualiziranog pristupa učeniku (drugi dio)
Novom se kurikularnom reformom u nastavu uvodi i stavlja naglasak na individualizirani pristup svakom učeniku. Individualizirani se pristup uvelike razlikuje od individualnog rada kojeg učenik samostalno izvršava u učionici za vrijeme nastave. Ovakvim se pristupom očekuju i odgojno-obrazovni ishodi koji će učiteljima, učenicima ali i roditeljima pružiti objektivniji uvid u ono što se od učenika očekuje, njegovo znanje, sposobnosti ali i područja koja trebaju veću pozornost.