Godine 2001., u govoru koji je održao povodom prihvaćanja nagrade Američke strukovne organizacije kompozitora, umjetnika i producenata (ASCAP), čuveni umjetnik Tom Waits prisjetio se kolonizacije Novog svijeta. “Kada ljudi migriraju na drugi kontinent”, kaže Waits, “sobom nose svoje sjemenke i svoje pjesme. One su manje ili više sve što im je potrebno kada stignu na odredište” (Waits, 2001).
“Inovativna nastava matematike” – državni stručni skup nastavnika matematike
Odjel za matematiku Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku i Udruga matematičara Osijek, uz potporu Agencije za odgoj i obrazovanje, organiziraju Državni stručni skup nastavnika matematike. Skup će biti održan na Ekonomskom fakultetu i Odjelu za matematiku 25. i 26. kolovoza 2016. godine.
Raspored edukacija ocjenjivača i ocjenjivanja na državnoj maturi 2015./2016. – ljetni rok
U četvrtak, 10. ožujka 2016. godine Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja objavio je raspored edukacije ocjenjivača i ocjenjivanja na državnoj maturi 2015./2016. godine u ljetnom roku. Edukacije ocjenjivača namijenjene su za sljedeće predmete: biologija, likovna umjetnost, geografija, psihologija, informatika, fizika, politika i gospodarstvo, kemija, sociologija, hrvatski jezik, engleski jezik, matematika i njemački jezik.
Poziv na radionicu „?1.2.3.4.5.! Pet koraka do spoznaje“
Nastavnici se često pitaju na koji način kompleksne prirodne fenomene objasniti svojim učenicima. Kako neku fizikalnu silu, kemijsku reakciju ili biološki proces objasniti na jednostavan i po mogućnosti iskustven način?
Međunarodna natjecanja u sklopu ISE projekta i prilike za osvajanje stručnih usavršavanja u Grčkoj
U posljednjoj godini provođenja Inspiring Science Education projekta, u kojem CARNet sudjeluje u svojstvu nacionalnog kordinatora, organiziraju se dva značajna događanja najavljena ranije na CARNetovom ISE webu, i to Inspiring Science Education konferencija, od 22. do 24. travnja, te Inspiring Science Education ljetna škola, od 10. do 15. srpnja 2016.
Radionica za vjeroučitelje o komunikaciji u digitalnom okruženju
U organizaciji Hrvatske biskupske konferencije, Nacionalnog katehetskog ureda i Agencije za odgoj i obrazovanje 7. i 8. siječnja 2016. godine u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu održana je Katehetska zimska škola za vjeroučitelje osnovnih škola 2016.
Odnos nastavnika i različitih tipova učenika
Svaki se nastavnik nebrojno puta u svojoj profesionalnoj karijeri susreo s izazovom odgoja i obrazovanja različitih tipova učenika. Izazov je danas veći nego što je bio prije, štoviše nastavnici su danas više nego ikada izloženi generacijama učenika koji su različiti iz svojih vlastitih specifičnih razloga koji mogu biti raznovrsnog porijekla.
Djeca i neuspjeh u školi
Svi nastavnici žele vidjeti uspjeh svojih učenika i nagraditi trud koji je uložen u učenje, sudjelovanje i aktivnost na nastavi i u školi. Iako je možda prividna činjenica da nastavnici ne proživljavaju neuspjehe svojih učenika jednakim intenzitetom kao djeca i njihovi roditelji, to nije točno. Mnogi nastavnici neuspjeh učenika referiraju i kao vlastiti neuspjeh. Upravo iz tog razloga važna je uloga nastavnika koji treba podučiti učenike kako uspjeti ali i naučiti ih kako se nositi s neuspjehom.
Online javna rasprava: Prijedlog kriterija za izradu kvalitetnih digitalnih obrazovnih sadržaja
U svrhu dobivanja kvalitenih povratnih informacija, Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet organizira online javnu raspravu Prijedlog kriterija za izradu kvalitetnih digitalnih obrazovnih sadržaja, u obliku webinara, namijenjenu svim nastavnicima, autorima digitalnih sadržaja, nakladnicima te svima ostalima koji su zainteresirani za razvoj i upotrebu digitalnih obrazovnih sadržaja.
Važnost slušanja dječjih priča
Djeca uvijek imaju nešto važno za ispričati. Ponekada samo imaju potrebu podijeliti događaj iz svog života ili žele ispričati priču koju su zamislili. Često puta u trenutku svog žara za pričanjem priče bivaju zaustavljeni iz različitih razloga. Nezainteresiranost i nedostatak vremena jedni su od glavnih čimbenika zbog kojeg djeca teško pronalaze način kako ispričati svoju priču. Pričanje priča jednako je bitno koliko u učionici toliko i u samoj obitelji. Usvajanje procesa aktivnog slušanja dječjih priča uvelike može pozitivno utjecati na djetetov razvoj i način komuniciranja.